Årets sista dag:)

Nyårsafton...är det inte den mest överskattade dagen på hela året? Det förväntas bli fest,glam,glitter och sprudlande bubbel i höga glas. Smällare i rymdens alla färger och nattamat i goda vänners lag. Tror nog mina nyårsaftnar som barn var så...gäster med barn man kunde leka med,god mat och en festlig stämning överlag. Sedan blev man stor,tonåring och jyårsaftnarna slutade alltid i kräkfylla och intriger. Nästan alltid. En hetsjakt för att få tag på alkohol och VILKEN JÄVLA KLÄNNING SKULLE MAN HA??? Sedan jag blev vuxen(är jag vuxen nu?) har nyår varit lite sisådär,ibland bra,ibland sämre. Aldrig sprudlande,glammig,glittrig.

I år blir det bara jag och Johan. Tuvafisen firar hos sin bio-pappa. Med ca fem veckor kvar tills bebisen ska komma ut vill jag minst av allt åka iväg på nån jävla fest,fulla idioter,ihjälfrusna ben i nyårsblåsan på vägen hem,överfull nattbuss lr ev timlång väntan på taxi(nerspydd?). Vi stannar alltså hemma. Kollar kanske film,Grevinnan och betjänten och skålar i Champis. Vi har köpt hem hummer(som jag faktiskt aldrig ätit förut,ska bli spännande) och lite godsaker. Jag tror det blir bra. Jag tror det blir avslappnat och mysigt.

Så,ett GOTT NYTT ÅR!från mig:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0