Försök till krogkväll och några fiskar...

Igår åkte jag in till mor i Skanstull för att fira min lillebror Alexander som fyllde hela 22 år -grattiiis!:) Min (bonus-)pappa Tommy hade gjort pizza och en underbart god pizzasallad med mängder av vitlök i, det riktigt brände i munnen,precis som det ska va:) Jag åt som en utsvulten dåre och sen åt jag lite till. Efterätt blev citronfromage med hallon och rivet citronskal -åxå gott.
   Sen skulle jag hänga kvar där hemma i väntan på Johan som jobbade dagen till ära och skulle sluta sju. Så jag väntade. Och väntade....och väääntade. Jag kan garantera att jag höll på att fullständigt duka under av tristess. Fördrev tiden med att kolla på när brorsan testade sitt nya PS3 som han fått i present,samt slösurfa på nätet och spela "på spåret" med min syster. Kl. kvart över åtta dök så äntligen Johan upp och vi bestämde oss för att gå till Bröderna Olsson,ett av mina favvohak och lagom när man är gravid tyckte jag. Trevligt folk,god mat,mysig lokal och bra musik utan risk att bli knuffad,buffad,eller puffad på att fulla idioter. Trodde jag. När vi kom dit va det smockfullt på övervåningen. Folk trängdes och toaletterna såg skitäckliga ut,det va dyngsurt på golvet. Ingen mat här alltså. Så gick vi ner på nedervåningen och där va det nästintill tomt,men de sittplatser som fanns var alla upptagna och alternativet var att sitta absolut längst in i lokalen. På en obekväm pall. och dricka svindyr coca-cola.
    Jag va jättebesviken,och det blev verkligen inte bättre av att folk glodde på mig. På magen. Ungefär som "vafan gör HON här? Hon är ju på smällen,dvs kan inte bli packad och inte hitta ett ligg för kvällen". Och nej,jag inbillade mig inte. Folk glodde verkligen. När jag skulle på toa vände sig sex pers vid ett bord om och bara stirrade! What the fuck lixom??
   Så vi gick därifrån. Och jag va på skitdåligt humör. Här hade jag sett fram emot att äntöligen komma ut o göra nåt,hade snyggat till mig och va dessutom skithungrig... Det kändes som vi lika gärna kunde åka hem,köpa en jävla hämtpizza och lägga oss och sova. Men när vi kom till Medis T-bana fick jag syn på kina-haket där, "Ming garden" eller vad det heter. Och magen började kurra. Så vi gick dit,köpte maaaassa mat och efterätt dessutom. Det va jättelugnt och skönt där. Knappt några gäster så sent på kvällen(kl va iaf runt 10) och soft musik på. Jätteavslappnande. Och vi satt precis brevid dammen med Koi-fiskar! Jag är besatt av djur i största allmänhet,men dom här fiskarna tog verkligen priset,dom stack upp huvudena över vattenytan och verkligen tittade på en när man gick förbi eller kikade på dom! Så himla söta<3
   När vi ätit klart åkte vi hem och stupade i säng. Det som va tänkt som en slags re-unionkväll med det forna kroglivets glansdagar slutade med friterad banan och några fiskar,men blev trots allt väldigt bra ändå. Trots extremt antiklimax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0