Fredagsmys?

fredag igen. Grått skitväder ute,vad mer kan man begära? Just nu är jag såååå irriterad! Tuvafisen har haft ont i magen till och från under en dryg veckas tid nu,alltid på vänster sida brevid naveln,och lite problem med kisseriet,så jag misstänker nån slags infektion. Så fick hon vara hemma från skolan idag,och vi ringde vårdcentralen. Kö i hundra år. När vi väl kopplades fram var alla tider slut. Och nej, man får inte lämna urinprov utan att ha träffat en läkare först. Och nej,dom kunde inte ge oss en tid nästa vecka utan vi får ringa måndag morgon igen. och sitta i telefonkö. Vill ju inte hon ska behöva missa skolan nästa vecka,då dom ska ha massa julmys då! Gaaah!
   Just nu har hon iofs inte ont,utan är inne i badrummet(??) och leker. Men det lixom kommer och går,det där magonda...och när det väl gör ont gör det JÄVLIGT ont.

Igår va jag o Johan till Huddinge sjukhus för ett extra ultraljud. Det va skithäftigt att se bebisen igen,nu när den vuxit så mycket:) Läkaren mätte och kom fram till att beben nu väger nästan 2 kg och därmed ligger på 3%+ på kurvan. Bra! Ingen pyttebebis då,utan stor och precis som man ska vara:) Man kunde även se ansiktet,en panna,en liten nästa och hennes lilla mun. Man kunde tom se ögat röra sig,helt sjukt häftigt! Och ja, det ÄR en liten flicka,läkaren kollade igen och nu syntes det ju alldeles tydligt. Åh vad jag längtar,det kommer vara världens vackraste bebis! Iofs var ju Tuvan åxå världens vackraste bebis,så jag har haft tur hehe:P
 Köpte en fin sparkdräkt på Lindex på vägen hem sen åxå,men det Lindexbesöket fick mig på vansinnigt kasst humör. Det va nämligen en mamma där inne,med en flicka på kanske 4 år samt en bebis i vagn. Bebisen var kanske 6 månader och grät lite,gnällde. Så som bebisar gör när dom kanske är uttråkade,för varma,trötta,hungriga lr helt enkelt behöver lite kärlek. Och den jävla idioten till morsa blev förbannad på bebin. "Nu slutar du med ditt gnäll! Ska du hålla på sådär kan du lika gärna somna om!" röt hon. " Nu är jag så jävla trött på ditt gnällande,du får ingenting av mig,nu räcker det!!" Och så där fortsatte hon,hon skällde på den där lilla lessna plutten som om det var en bråkig 6åring. Och bebisen grät, Med sån där riktigt beisgäll-gråtröst som bara riktigt små bebisar har. Och fy fan va lessen jag blev,tyckte så jävla synd om barnet! Hade dock ingen lust att gå fram och konfrontera mamman,det hade inte lett nån vart känns det som. Kanske borde jag gjort det,jag vet inte. Men det får mig att få dåligt när jag tänker på alla små fina barn som växer upp med såna föräldrar,lr föräldrar överlag som inte borde få ha barn. Fy fan:(

Nu ska jag försöka rycka upp mig lite,ta en dusch och ta tag i disken,så det blir fint till ikväll,till helgen. Tuvan ska till sin pappa i helgen,så det blir bara jag hemma,för Johan jobbar...men han är iofs hemma på kvällarna:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0