God jul:)

...lite såhär i efterskott. fast,det är ju fortfarande julhelg. Min jul har hittills varit glad,full av god mat,jättefina presenter och tandvärk. Är vansinnigt trött och orkar inte riktigt med som jag kanske borde,vill helst ligga i soffan med en filt,dricka smoothie och kolla avsnitt efter avsnitt av Dexter på laptoppen... Idag går jag in i v.34,är drygt 40 dagar kvar innan beräknd förlossning. och jag PALLAR FAN INTE VÄNTA! Jag vill ha ut bebis NU! fast..ändå inte lixom...hennes lungor e ju inte helt redo för livet i luft istället för vatten....men asså,i sådär va 37-38 då?Då kan hon väl få komma?
   Jag sover så in i helvete dåligt nu,vaknar,är kissnödig,drömmer mardrömmar och får ständig kramp i benen. Och det är ingen vanlig kramp,utan det gör så sjukt ont,jag får flyga upp ur sängen med ett kvidande läte,och sen försöka stå lr gå på det onda benet(ibland är det båda benen) i ca 10 min innan det vill släppa. och ibland komer det tillbaka så fort jag lägger mig igen. Man ska ligga med benen högt har jag läst. Lycka till med det säger jag bara,om man enbart kan ligga på antingen höger lr vänster sida och alltså INTE på rygg är det ju aningens svårt att ligga med benen upp?? Massa kuddar under lixom,men hur ska det funka om man ligger på sidan,det går helt enkelt inte.

Nä,om man skulle ta och göra sig en smoothie(blåbär kanske?) och ta en fet bit sockerkaka...?
pöss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0