måndag.

så blev det måndag igen. Jag kunde inte sova inatt utan låg vaken stor del av tiden och hade ångest för att jag ville sova. Dessutom hade jag ooont i mitt högeröra,som jag töjde upp igår. ja,jag har ju haft täjda öron tidigare,va uppe i 22mm när jag bestämde mig för att ta ut dom...så blev hålen små igen (men drog såklart aldrig ihop sig helt) och jag hade vanliga piercingringar i. men sen för ett par tre månader sen saknade jag mina töjningar och började om igen. Gick snabbare än väntat att töja upp dom,antar att dom ville bli större igen...:P Men det högra har varit envisare än det vänstra,och igår fick jag nog och töjde två storlekar i ett svep,så nu är jag uppe i 18mm om jag inte mätt helt fel på pluggarna...nästa stopp blir 20 igen då. men just nu är som sagt örat lite lesset,tror det känner sig lite som det varit utsatt för ett övergrepp...:P Det är rött och svider/dunkar,men inget blod,så tror inte det spruckit nåt. bara att låta tiden gå så det får anpassa sig i lugn och ro då;)
   Har varit o köpt ett linne idag på HM,Johan tröttnade väl på min klagogråt och lät mig få ett. Det är långt och täcker magen bra,men de känns konstigt att stå i ett provrum och prova kläder,man är ju lixom van att kolla så att kläderna ser bra ut och sitter bra, och nej, är man gravid med stor mage så ser man ut som en mask som svalt en fotboll,och det framhäver inte ens kropp på ett smickrande sätt. Tyvärr. Men skönt att kunna dra ner en  tröja ordentligt över magen iaf....även om man ser ut som en mask. Eller spökplumpen. Eller nåt annat väldigt långt ifrån snyggt och sexigt. hrm...

Är galet sugen på att det ska bli onsdag nu iaf,så jag får dra till frissan,just nu ser jag ju banne mig inte klok ut:P Är så skönt att komma iväg ett tag,få håret tvättat,bli lite ompysslad,prata lite skit kanske(det har jag hört man ska göra hos frisören) och dricka en latte kanske...koppla bort tankar från disk,städning,matlagning,tvätt(herreguuud ni skulle se vår tvätthög just nu!) läxläsning och gud vet vad,och bara få vara.

Ikväll har vi klätt vår gran. Tuva ville, Johan undrade när det skulle bli av och ptja,vi kunde helt enkelt inte hålla oss längre. Den blev pastellig,glittrig och superfin,med Tuvas hemma(skol-)gjorda spira(en tomte typ) i toppen:)

Åh just det, en sak till....jag har inte kommenterat bombningarna inne i Sthlm city nåt. Det beror på att jag helt enkelt inte vet vad jag ska skriva. Eller tycka. Jag har inte heller följt nyhetssändningarna lr media i övrigt särskilt uppmärksamt,så jag är inte särskilt uppdaterad. Alltså,inga kommentarer.
Eller jo,jag kan ju säga som så. Fy fan vilket jävla snackande om islam det kommer bli. Korkade icke pålästa människor som blandar ihop islam med islamister,terrorattentat och gud vet vad mer. JAG har läst en hel del om islam. Faktum är att jag läst största delen av Koranen,precis som jag läst största delen av Bibeln. Jag har sett olikheterna MEN,ännu viktigare,jag är medveten om hur lika de bägge religionerna är. (Jag har dessutom vänner som är både kristna,muslimer och judarsamt ateister och satanister) Och folk som är rädda för muslimer, bara för att dom är muslimer,är oupplysta fega idioter. Tycker jag. Hur kan man vara rädd för människor man inte känner,som inte gjort en något? Rädd för en religion utan att veta innebörden av den? Och fanatiska extremister finns inom i princip ALLA religioner. För är man sjuk på nåt sätt,vill skada andra lr sig själv så kan man alltid,alltid,hitta en anledning. Ett skäl. Ett syfte med det. Oavsett om det rör sig om religion,vanlig enkel främlingsfientlighet lr något annat. Och våld är alltid onödigt och meningslöst. ALLTID.

Nu ska jag göra mig en varma koppen äpple-kanel och en ostmacka. Sådetså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0