Fin dag!

Åh va det är vackert med anön ute...blir helt glad varje gång jag råkar slänga ett öga ut genom fönstret!:) jag ÄLSKAR vintern! Älskar snön, kylan,råheten i kylan och de friska vindarna som piskar kinderna röda och får ögonen att tåras. Älskar julen,och julen hos oss är härligt kravlös. Vi lagar massa julmat(trots att vi blir bortbjudna på julafton) av den traditionella sorten,men prioriterar det "godaste",dvs skinkan (kokar och griljerar själv givetvis), janssons och lite sill...oc en miljon liter julmust. Vi bakar pepparkakor,mest för att det luktar gott,och av samma anledning även lussebullar som sedan glöms bort... Vi har kitschiga adventsljusstakar,färgglada stjärnor i fönstret och ugglor i granen.... Eftersom jag lider av viss julbesatthet har våra jular sett väldigt olika ut, allt från disney-färgglada till romantiskt lantliga i vitt och silver. och nu är vi inne på det kitschiga och färgglada alltså. men vissa saker är bannlysta. Som tomtar. Jag hatar tomtar. Kan göra undantag för de små knöliga rackare som dotra gjort i skola och dagis men inga feta,amerikanska röd-vita gubbar är tillåtna. Samma sak med halmbockar. Dom är sjukt fula,ger mig obehagskänslor och skräpar ner. Och jag gillar inte grönt. eller, snarare -jag gillar inte kombinationen rött-grönt-vitt,dvs traditionella julfärger...urk.
   Jag vill ha färgglada lapptäcken på soffan,rosa och turkosa kuddar i sammet(okej,velour will do) ochknallröda gotteskålar på fot i pressglas.....
  
Är för övrigt sjukt förkyld igen,för alla som är intresserade av den informationen....vaknade upp av att någon använt ett rivjärn i min hals...typ. Och försöker jag snyta mig forsar det blod ur snoken istället......mmm underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0