håhå-jaja

Uppe med tuppen idag..nästan iaf. Var i gamla lägenheten igår och röjde ur på vinden,hade ingen aning om att det var SÅ mycket kvar där...och det va bara jag o Johan. ingen bil ens ens gång. Jo,tuva va ju med förstås,men hon är ju en liten plutt som inte kan bära så tungt:)
   Jag slet nästan ihjäl mig,med otäcka sammandragningar som följd... Det tog nästan fyra timmar,och vi fulade oss lite när det gällde soprummet*harkel*. Nu är jag på springande språng (nåja,nästan iaf) tillbaka dit. Ska ta bort den sista skiten och sen lämna in nycklarna på kontoret. Och när jag gjort det räknar jag iskallt med att en befriande känsla ska infinna sig. Vill nämligen bara få ha allt det här överstökat,få satsa min energi på vår nya lägenhet,på bebisen som ska komma,på storasyster som behöver få min kärlek och uppmärksamhet,istället för en trött och grinig mamma. Hon är underbar min älskling,så hjälpsam,så förstående när jag måste lägga mig en stund och vila,och hon får bara vredesutbrott ibland när hon inte får se på TV....
   Hoppas på lite presenter från mig själv idag,har beställt två par uggs (javeeet,dom e sketafula men ack så sköna!),ett par svarta och ett par i leopard, samt en skiva jag hörde när jag va in på Indiska i Ringen,och som jag föll för pladask. Så när presenterna väl dyker upp *hoppas hoppas idag* ska jag först städa fredagsfint här hemma(behövs efter en veckas förfall),sen ta ett långt skumbad ihop med Tuvan och sen mysa ner mig i soffan med tända ljus,en stor kopp chai och nya skivan på lagom låg volym:)

Men först: städa äckliga gammal lägenhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0