men gaaaaah!

Blir så less på myndigheter som Försäkringskassan! Har skickat in mitt senaste sjukintyg för lääänge sen,och ringde dit imorse,mest för att dubbelkolla att peppren verkligen kommit in,och när min nästa utbetalning blir. Och vad får jag höra? Jo,visserligen har pappren kommit in,men nej,inga beslut är fattade. Tydligen har "min handläggare"(visste inte att jag hde nån,har aldrig hört från honom lr om honom) försökt nå mig,flera gånger(?). På mitt gamla nummer. Jippie....och trots att jag adressändrat är alla papper skickade till min gamla adress. Tack för det, det uppskattas verkligen att så personliga papper ligger och skräpar på helt fel adress.
   Så ringde jag denna mystiske handläggare ida på hans direktnummer. Klockan var tjugo i nio på morgonen och handläggarens telefonsvarare går igång: "**** har gått för dagen och väntas åter imorgon onsdag". Vaddå gått för dagen? Dagen har ju för fasiken inte ens börjat? Och när väntas han åter imorgon? Vilken tid ska jag ringa? Suck,blir såååå less...... är man sjukskriven så är man det av en anledning,att ständigt motarbetas och ifrågasättas av myndigheter då är så otroligt påferstande.

En positiv sak som hänt idag är att vi fått tag på en fin spjälsäng:) Vi hade ju i princip bestämt oss för en sån där vagga man hänger i taket,mest för att spara utrymme,samt att jag resonerade som så att man "ändå har bebisen i sängen mestadels",iom amning osv. Men känner att en spjälsäng är bra. När bebisen sover på dagarna,och så kan hon ju faktiskt ligga där på nätterna när man INTE ammar. Plus att en spjälsäng används lång tid,inte bara upp till 8-9 månader som takvaggan utan upp till 2-3 år. 50 spänn på blocket iaf, kan det bli bättre?:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0