Å regnet det bara öser ner...tiddelipom!

Hade en riktigt usel dag igår. Långtråkig,segare än kola(inte den sorten Mikael Persbrandt gillar) och full av melankoli.
   Idag är det bättre. Har sovit skitdåligt men ändå orkat med lite måsten här hemma när Gry för ovanlighetens skull sov en kvart i spjälsängen(istället för som vanligt i min famn). Jag diskade,dammsög snabbt och plockade undan lite. Så nu kan man skönja möbler,golv och väggar här hemma faktiskt. Inte bara bråte.
   Trots gråvädret tänkte jag ta ungarna och åka på utflykt till Tyresta by. Titta på blöta hästarna i hagarna,promenera i vattenpölar och dricka medhavd varm choklad. Är MYCKET frestad att äta våfflor på cafét åxå men avstår,min ekonomi tillåter inte såna utsvävningar just nu,vi väntar fortfarande på Johans pengar för pappadagarna...

Bara det inte börjar regna igen...

Satt inne på Viraldeath.com sent igårkväll och äcklades. Måste lixom ibland,trots att vissa bilder är äckliga. Samtidigt kan jag nästan fascineras av hur en människa lixom upphör att vara människa efter en svår olycka där armar och ben är totalt i oordning,huvudet avslitet,tarmarna har vällt ut över marken...det är lixom bara en bit kött,materia. Inte en människa. Kanske är det nån slags försvarsmekanism som utlöses,för att man inte ska bli för påverkad...lr nåt.
   Klarar definitivt INTE att se bilder på barn däremot. Aldrig. Då finns ingen fascination där,utan bara sorg,äckel,rädsla... rädsla för att förlora mina egna älskade ungar,sorg över det liv som inte fick levas klart.
   Nej,men vuxna,anonyma och köttbit-fierade funkar. Funkar bra. Som kvällsnöje när ungarna sover tryggt.


Nu ska jag försöka tvätta av mig o borta tänderna innan vi ska gå,om jag kan,Grytan sover i min famn just nu med en väldigt bestämd min:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0