Glad påsk:)

Har en grymt skön påskafton! Lugn morgon,sedan tivoli med lilla familjen,hem och äta god och enkel(dvs NOLL prestationsångest) påsklunch,baka äppelkaka samt röja ur en del här hemma,slänga kartonger osv...
Tivolit va hur läskigt som helst! Tuva skulle prompt åka alla sketaläbbiga saker,såg ut som hon skulle falla ur närsomhelst,eller ev att åkdonet skulle packa ihop vilken sekund som helst -huga! Dessutom såg ju dom som hade tivolit(alla med sjukt trumpen uppsyn) helt jävla inavlade ut,med sjukt taskig hy och en lätt motorsågsmassakern-aktig uppsyn...
   Tuva köpte iaf lotter,vann en rosa hund,åt blå sockervadd och va glad:)



Just det,jag har ju utlovat mitt underbara(tycker jag då iaf) äppelkaksrecept,så här kommer det:

Underbar Äppelkaka

3 dl mjöl
1 dl socker
0,5 tsk bakpulver
175 gram margarin/smör
1 dl grädde
1 ägg
3-4 äpplen
socker+kanel

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda mjöl,socker och bakpulver. Smält smöret och häll över mjölblandningen,blanda och kleta ut i en form.(Glasform brukar funka bra!)
Skiva äpplena och lägg över,strö på socker och kanel.
Blanda ägg och grädde och häll över.
Grädda mitt i ugnen i ca 25 min!

Smakar galet gott ljummen med vaniljsås!



Glad påsk!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0