Stackars amerikanare.

Sitter o dricker kaffe,käkar mackor med rökt skinka o kolla TV4s nyhetsmorgon. En tornado har tydligen svept fram över USA,dödat en massa människor och förstört en massa. Hemskt. Precis som allt anat hemskt som händer världen över. Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på det vi inte ser. Till exempel alla barn som far illa,här och nu. Som denna morgon vaknat upp i ett hem fullt av smuts,cigarettrök,kanske ölflaskor på borden. Ingen frukost i magen. En mamma som inte är en mamma. Som är berusad lr påtänd. Och alla barn som lider i det tysta i en vardag där sexuella övergrep är verkligheten.
   När en stor katastrof inträffar,i Sverige lr utomlands,slås det upp i storformat på TV och löpsedlar,men vem ser dom osynliga barnen? Det gör ont at tänka på,och jag tittar på min egen runda goa bebis som ligger och jollrar lite för sig själv i sin säng just i detta ögonblick,och åh vad jag önskar att alla barn fick vara just så. trygga,mätta och glada.
Kanske förbannat pretentiöst av mig att skriva om detta,men det skiter jag i. Är det något som verkligen berör mig så är det just detta.


Nu ska jag klä på min kokoskorv och dra iväg mot Babyland,hämta hello kitty vagnen som kommit nu:) tjohoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0