Ett kap!

Alldeles nyss kom det hit en man med fyra stolar åt mig. Fyra skitfräscha stolar i ek med svart lädersits (jag kommer förmodligen klä om dom iofs,men såklart spara lädret under) från Folkhemmet. Jag fick pröjsa 1500 spänn för stolarna,ett riktigt kap! Kommer bli asfina i nya köket:)
Bästa av allt är att jag fick dom. Stolarna alltså. Av min mormor... Skulle lånat pengar av henne till stolarna tills lönen dimper ner,men hon gav mig pengar och VÄGRADE låta mig betala tillbaka dom. Jag blev alldeles rörd...lilla mormor<3
Idag har jag sbolut NOLL energi till nånting,borde ju fortsätta flyttpacka men orkar inte. Har dessutom världens huvudvärk,som inte ens Treo biter på...
Kanske återkommer senare,när jag piggnat till lite...

Kommentarer
Postat av: Tess

"I den bästa av världar skulle ENBART utbildade pedagoger jobba inom förskolan,och inte de vanliga gamla barnskötarna,eftersom få av dem har intresse för och kunskap om den faktiska pedagodiken." Jag tror på en balans och jag VET att det finns barnskötare som har intresse och kunskap om pedagogik för små barn. Jag är själv utbildad barnskötare och jag tar barns utveckling på allvar.

2011-08-18 @ 01:02:49
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Kristinmandarin

Nu föredrar jag ju att ta diskussionen där den skrevs,men visst,jag kan absolut ge dig mitt svar här.

Även om det egentligen är onödigt,eftersom du själv skrivit mitt svar i ditt citerande. DU skriver att du VET att det finns barnskötare som har "intresse och kunskap",att du är en av dem. Och JAG skrev (som du ju redan citerat) att FÅ av barnskötarna har intresset och ju,framförallt,kunskap. Det betyder att jag ÄR medveten om att det FINNS. Sen är det så att utbildade pedagoger besitter långt mycket mer kunskap genom sina studier än en barnskötare. DÄREMOT finns det ju utbildade förskollärare som inte alls passar för jobbet,medan det även finns fantastiska barnskötare som tillgodosett sig själv ytterligare kunskap om pedagogik bla.

Vidare är det inte så att det enbart är "barns utveckling" det handlar om,utan jag ser till utbildning inom områden som hur man jobbar med genus,olika etniciteter etc. Men självklart är det så att utbildning inte automatiskt betyder att man är bättre än ngn annan,lr mer passande för jobbet.

2011-08-18 @ 09:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0