Och nu regnar det.

Skönt. Låt hösten komma,låt friska vindar blåsa upp glödgade höstlöv från trottoaren,låt kallt regn piska ansiktet och väta ner jeansen i motvind,låt det hamra mot rutan och ge mig en ursäkt att tända ljus inomhus om kvällarna.
Jag är trött på sommaren. Besviken på den. Den hann inte ens börja innan den var över känns det som,och varje dag,varje timme,då solen faktiskt vågar sig fram känns falsk och krävande. Passa på nu,och NJUT! Och jag kan inte andas,kvävs i den fuktiga värmen som känns påtvingad och klibbig mot huden. äcklas av den övermogna frukt naturen blivit,där den dväljs i sin egen värme,föruttnelse och undergång. Naturen på sensommaren äcklar mig. Dess iver att suga musten ur varje varm timme,att hetsigt växa,frodas,mogna,ända in till sista andetaget. Uppkåtad ända till sina dödsryckningar.
Nej,då är hösten bättre. Då vet man att nu kommer mörkret,kommer kylan. Man kan förbereda sig. Man VET att det förmodligen kommer vara kallt imorgon också. Och jag älskar höskläder,slut på dom glättigt glada sommarfärgerna som sprakar som paraplyförsedda våldtäktsdrinkar på klädgalgarna. Höstens färger är varma,murriga och tilltalar mig way more. Inhandlade ett par jeans igår,vinröda i tonen,och en scarf i rostrött(med leopardmönster;)). Dom är mina löften om hösten. För jag är redo nu. och sen kan jag längta till nästa sommar istället...
Idag är det Stockholm Zombie Walk,och vi tänkte åka in hela familjen (Johan är ledig från jobbet) och kika på spektaklet. Och jag hoppas det fortsätter regna hela dagen. Då kan vi smyga (okej,TRÄNGA OSS IN) på ett café och mumsa kladdkaka:)

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Hellre sommar än höst. Hellre höst är vinter. Hellre vår än höst.... Ja. Typ. :) /J

2011-08-31 @ 14:30:53
URL: http://www.jimmyoh.com/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0