Bowling for Columbine

Sitter o kikar på en av mina favvodokumentärer; Bowling for Columbine, av och med Michael Moore.
Säga vad man vill om Michael, det har snackats mycket skit, om vinklingar osv, men jag GILLAR honom! Och den här dokumentären må ha några år på nacken (snart tolv år gubevars!) men den är ändå skrämmande aktuell.
En typisk, amerikansk familj
Johan har inte sett den tidigare (hur i helvete han nu lyckats undgå det), så det är med glädje och viss iver att få se hans reaktion på den som jag nu slog på den.
Om någon undrar varför jag sitter o bloggar mitt i denna ack så braiga film beror detta på att Johan är inne o tvättar håret. Lite sådär hipp som happ lixom, mitt i filmen;-)
Antagligen kommer vi inte kolla klart heller, dels pga att han är på tok för trött (jag med egentligen), dels för att jag kl.23 ikväll ska kika på kvällsöppet Debatt i TV4, där Lady Dahmer ska vara med o snacka botox och skönhetshets -spännande!:-)
I övrigt är inte mycket förändrat, förutom att min feber gått ner lite. Jag har ont i halsen som FAN fortfarande, och inatt blev det ungefär lika med noll sömn.
Just nu längtar jag till helgen, så jag åtminstone slipper väckas av väckarklockan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0