I valet och kvalet.

Jag funderar på att färga håret brunt. Med kemikaliefärg. Mitt hår har ju varit så-jävla-slitet rent ut sagt, och jag har nu fått det i helt okej skick, dvs det ser ut och känns som riktigt hår. Mjukt och glansigt. Jag använder ju som bekant inte schampoo utan tvättar håret med en no poo-godkänt balsam en gång i veckan, däremellan låter jag det vara ifred.
Jag färgar håret med henna, vilket känns skitbra, och eftersom jag har röda pigment naturligt passar jag väldigt bra i den röda tonen, MEN nu har jag varrit sugen på typ chokladbrunt hår en längre tid, och har till sist bestämt mig för att färga det brunt med hjälp av henna+katam, MEN det är slut på all katam hos HelenasHenna på nätet, och jag vet inte var någonstans jag kan hitta det förutom där, vilket har gjort att hela projektet legat på is en längre tid. Men nu är jag såååå sugn, och extra sugen blir jag för att det vankas nyårsfirande och glamour -då vore det så roligt med en ny hårfärg! Så, ska jag köra på kemisk hårfärg? Hur mycket sliter det egentligen på håret är ju frågan? Usch...ett dilemma av rang det här vill jag lova...
/Frustrerad och tveksam som FAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0