Åh just det ja...

icke att förglömma: bästa Hedvig är i full gång med att sticka världens finaste(såklart den kommer bli!) kofta till världens finaste bebis(såklart!;)). Besök hennes blogg!
   Hon utmanade mig även i en award,jag ska nämna TRE saker som jag tycker om... Det är rätt svårt,eftersom det finns så oerhört mycket jag tycker om...
Men här kommer iaf tre saker, utan inbördes ordning:

1. Årstidernas växlingar. Jag älskar att uppleva förändringen i naturen,från vinter till vår,från vår till sommar,sommar till höst...ni fattar. Har ingen favoritårstid utan älskar alla årstider. Är underbart att tex efter en lång vinter(som denna) gå ut i skog och mark och se snön smälta undan,smältvatten porla i små rännilar som reflekterar solens strålar som precis börjat värma...små krokusar och snödroppar som tittar fram...och alla ljud,alla dofter.... Jag kan bli hög på det,jag lovar!!!

2. Min familj och mina vänner. Jag har en rätt brokig familj. Ibland blir jag helt jävla tokig på dom. Tex har jag världens mest enerverande mamma. Men är lixom ändå glad att hon finns...oftast;P
Och jag har jättefina vänner,som jag tyvärr hörs av med sällan,och träffar ännu mer sällan. Men dom finns där,och är alla helt fantastiska människor på sitt eget sätt!

3. Att skapa. Jag älskar att skapa. Det spelar ingen roll vad det är,om det är mina egna tavlor,att sy,att lägga pärlplattor eller göra halsband med Tuva,baka....det får mig att må otroligt bra,att känns att jag gör något,skapar något,med händerna... Tror det är en väldigt grundläggande och välgörande egenskap hos människan,jag tror vi är skapande varelser av naturen,och när vi skapar mår vi bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0