Magi.

Nu är hon här, min dotter,min prinsessa,min gudinna,min Gry<3
Torsdag den 10e februari,01.37 på natten slank hon ut.
Hade ju diffusa värkar redan i tosdags,men som lixom försvann onsdagen. Sen kom dom tillbaka,gick,kom och jag blev inte klok på vad som hände. Det gjorde inte så ont och dom kom bara "provocerat" kändes det som,alltså om jag typ gick,lagade mat,dammsög etc,men försvann om jag la mig och vilade. Men sen mot kvällen på onsdag blev dom starkare,och runt sju när ag skulle laga middag va dom lite jobbiga faktiskt. Ringde förlossningen på SÖS och fick höra att jag va i förlossningens första stadium,och att det kanske skulle "dra igång" under natten. Hon rådde mig att vila så jag satte mig i soffan och glodde på TV. Vi tänkte att det bästa kanske vore om Tuva sov hos Johans päron ifall vi skulle behöva åka in på kontroll lr nåt. Vid åtta-tiden åkte hon och då hade värkarna blivit ännu starkare. Jag började klocka dom,och dom va ca 1,5min långa,med allt från 6min-11min mellanrum. Vid elva-halv tolv på kvällen gjorde dom dock rätt ont,jag va tvungen att andas mig igenom dom,helst ståendes på alla fyra med ansiktet nerkört i soffkuddarna...;)
   Ringde in till FL igen men fick höra att BM tyckte jag hade "väldigt glest" mellan värkarna. Dock tyckte hon jag kunde komma in på kontroll om jag nu ville det...
   Vi ringde taxi och då den kom hade jag plötsligt riktigt JÄVLA ont. Va framme vid förlossningens vid tjugo över tolv,och medans Johan ringde på ringklockan stod jag på alla fyra och frustade och andades och gnällde om vartannat. Fick släpa mig in i ett förlossningsrum och blev undersökt efter en stund -6cm öppen.
   Bad om lustgas och värkarna blev starkare. Skulle på toa så Johan följde med,satt och kissade och höll om honom,då fick jag en regäl värk och kände att jag va tvungen att krysta. Johan trodde att jag bajsade!:P
   Tillbaka in i förlossningsrummet och vid varje värk krystade jag. BM-studenten som var ensam i rummet med oss (hon va heeeelt underbar f.ö.!!!) tyckte det va tidigt att krysta men kände efter mellan mina ben -9cm öppen!   
   En värk till och när jag krystade kände jag hur bebisen plötsligt sjunker ner massor och jag hojtade "Nu kommer hon!" BM-studenten fick bråttom att larma efter BM,och sen gick det undan! Några krystvärkar till,då jag dessutom fick hålla emot och inte krysta för att det inte skulle gå fööör fort,så kom hon,vårt lilla barn:)
   Hon lades upp på min mage,alldeles kletig av fosterfett oc makalöst vacker! Både jag och Johan va chockade,efter ett par timmars förvirrat,diffust och rörigt värkarbete hemma och knappt en timme på förlossningen var hon ute!


Och nu är vi hemma,Tuva är hos sin pappa i helgen och kommer på måndag,jag längtar efter henne och vill ha båda mina barn här! Jag fick sys efter förlossningen men känner mig ändå oförskämt fräsch och pigg,trots 3 dygn i princip helt utan sömn.
   Jag har kommit igång med amningen,det gjorde jag direkt,och nu sitter jag här med bomber a´la Playboy som sprutar mjölk bara man tittar på dom;)
   Gry är dessutom en riktig tuttgris,-det enda vi gör är amma,byta bajsblöja och sova och sen amma igen:)

Allt känns magiskt och jag tror inte jag kan bli lyckligare just nu<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0