En sådär dag.

Idag vart det inge vidare,iaf inte morgonen...vaknade som vanligt (efter en natts pissjävlaskitsömn),Tuva klädde på sig de kläder jag lagt fram kvällen innan (och som hon godkänt),ett par jeans i haremmodell och vanlig långärmad tröja. Vi åt frukost,drog på oss ytterkläder och gick till bussen. I god tid -skönt! Väl framme vid busshållplatsen kom Tuva på att vi glömt gympapåsen. Fan! Hon ville att vi skulle gå hem och hämta den och ta en senare buss. Det hade vi kunnat göra,borde gjort kanske. Men jag var bekväm. Vår buss skulle ju komma närsomhelst och jag har ont i bäckenet,orkade inte gå mer fram och tillbaka. Jag förklarade att "det är ingen katastrof,ingen fara om du glömmer den EN gång,du brukar ju alltid ha med den annars". Men då ville hon inte till skolan als. Ville vara ledig,vara hemma. Hon surade och jag fick verkligen anstränga mig för att få henne på humör igen på bussen.
   Väl framme vid skolan kom nästa problem -hon ville inte gå in. Jag märkte att nåt va fel,frågade vad det va,men hon ville inte svara. Jag lovade att hämta på fritids direkt efter mellis. Pussade henne och tog sen bussen hem igen.
   Kom hem och kröp ner i sängen igen. Äntligen min tur att få sova ett par timmar! Då ringer mobilen ,Tuvas nummer! Det är Tuvas lärare som ringer,säger att vi har problem,Tuva kom inte in till samlingen som de andra barnen,hon hade gömt sig! Hon är på dåligt humör,ledsen och vill hem. Hon är ledsen över gympapåsen och tycker dessutom att hon har fula byxor på sig. Jag bad att få prata med Tuva,och hon lät verkligen liten och ynklig,ensam och ledsen.. Vi pratade en stund,tills det kändes lite bättre,och jag sa att jag skulle komma direkt när hon slutade idag,så skiter vi i fritids(som hon annars älskar). Vidare lovade jag att jag ska vara med en dag i hennes skola nästa vecka. Då blev hon glad. Undra bara hur jag ska palla med det....:S Kanske får bli en halvdag,fram till lunch lr så.Eller iofs....har ju hört att dom har skitbra mat i hennes skola,så kanske går därifrån efter lunch istället:P


Igår kväll testade Tuva sin nya drejplatta hon fick av sin farmor när hon fyllde år. Jag (som är gammal keramiker..typ) tyckte det va svårt at få leran att fastna på plattan,som var av blank plast,men med lite vilja gick det. Och Tuva tyckte det va skitkul! Jag blev glad av att se henne sitta där och fixa,tycker om att stimulera henne,få henne att vara kreativ utöver de vanliga teckningarna och färgpennorna...


Nu står den färdiga vasen/skålen och torkar på köksbänken,när den är genomtorr ska den målas,och sen kommer en bild på underverket:)

Nu ska jag slänga i mig lite lunch och sen ta bussen och hämta min lillfis:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0