Ensam hemma...

Tuva är hemma hos sin bästis och leker. Skönt,för hon va nog rätt uttråkad här hemma stackarn och jag är definitivt ingen rolig mamma just nu,bara trött och orkar ingenting. Nu när hon är där vet jag ju att hon blir stimulerad på bästa möjliga sätt,dvs genom lek,och jag får tid att göra tråkiga saker,som att surfa och tvätta. Inte för attt det e så trist att surfa runt,har beställt lite hårdvårdsprodukter åxå,två stora flaskor shampoo+balsam från TIGI,dumb blond, samt ett silvershampoo,som jag hoppas ska hjälpa mig på min väg mot platinablondin;) Slutsumman för hela kalaset hamnade inkl. frakt på 666 kr!haha,borde jag ana oråd...?:P
   Om en kvart är det dags att smyga ner i tvättstugan,håller på att tvätta alla bebiskläder,både dom nya(bort med äckliga kemikalier) och Tuvas gamla. Det var garanterat den färggladaste tvätthög jag nånsin tvättat! Underbart....lila,blått,grönt,vitt,rosa,brunt,gult,orange,rött....all världens färger. Man blir glad bara av att titta på dom. Stor skillnad mot mina och Johans kläder,som trots(iaf från min sida) vissa försök till variation trots allt är mestadels svarta. Iofs har jag en del vitt,rött och rosa men ja..det mesta är svart. lr blått kanske,som jeansen typ...
   Tuvas kläder är mer färgglada,men inte som bebisens. Hon har ju vissa favvofärger,bla lila och svart (hon tycker det ser "rockigt"ut).
   När alla bebbens kläder är torra ska dom sorteras in i en byrålåda,och sen är det bara att vääääänta tills hon kommer ut och får prova dom:)

   Är det konstigt att gå omkring och önska att man fick föda för tidigt?Ja,antagligen......men jag vill inte föda mycket för tidigt,bara typ två veckor. För jag orkar inte vänta längre...visserligen har tiden gått sakta hela tiden tycker jag,men nu mot slutet känns det oändligt. Som att varje dag är en vecka.
   Sen är jag på rätt dåligt humör också,misstänker at det beror på en blandning av tröttet,graviditetshormoner,ont i kroppen och tristess. För det är sjukt tråkigt att bara gå hemma,och när man väl försöker ta sig för nånting,som en futtigt litet cafébesök typ,kommer jag knappt iväg och sen sitter jag med svimningskänslor och lock för öronen och vill bara hem och lägga mig o vila...
Nä, är verkligen trött på allt just nu,vill ju bara att bebisen ska komma. och inte ett skit kan man göra åt det heller,annat än vääääääääääänta....
*trött och less sjöko*

Kommentarer
Postat av: Mary Raven

Tack så mycket tjejen! :-D



Åhh, då måste lägga upp bild på fina bebisen sen!



2011-01-07 @ 08:28:58
URL: http://maryraven.blogg.se/
Postat av: Hedvig

När kommer bäsen??? När ska jag börja sticka? :) <okej, måste hur som helst sy klart klänningen först...



Kramp

2011-01-08 @ 11:17:03
URL: http://hedvighandarbetar.blogspot.com/
Postat av: Kristin

Mary: ja,klart jag ska!:) ska bli sååå spännande att se hur hon ser ut:)jag gissar att hon har mkt hår,för hennes pappa har ju världens tjockaste barr;)



Hedvig:hon är beräknad att komma 12 februari:) Men som sagt,hoppas på nån vecka tidigare,orkar iaf inte gå över tiden....:S Är i v.36 nu(lr,okej då,imorrn egentligen,men skitvart:P)

2011-01-08 @ 12:56:35
URL: http://kristinmandarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0