Finns kanske känslor i rymden?

Idag blev inte som jag hoppats på. Långt ifrån. Men det vart rätt okej ändå.
   stack in till stan,hann precis in på Babyproffsen o köpte superbilligt täcke till spjälsängen samt en Pingu-snuttis som Tuva vill ge till bebisen när den väl behagar titta ut. drog en burgare på donken,vilket resulterade i att jag nästan höll på att skita på mig. McDonalds mat har alltid den effekten på mig,vilket såklart bara ytterligare bevisar att deras mat=gift.
Sen mötte jag upp Johan och vi gick och kälade pizza på resturang Lilla Capri nedanför min morsa på Ringvägen. Gott och jag blev såklart mätt efter typ en tredjedel.
   Köpte färdig fruktsallad o donuts på hemköp och åkte hem,kollade på "I rymden finns inga känslor",som jag inte sett ännu. Tyckte skitmycke om den,man blev glad och hoppfull,en charmig,lite sorglig,mysig film med grymt bra skådespeleri av nya stjärnskottet Skarsgård.

Har funderat en massa idag på hur jag ska fixa i ordning Tuvas rum. Vi har ju bara ställt in grejer där när vi flyttade hit,och hennes rum känns rörigt,opraktiskt och inte särskilt mysigt. Hon har sin säng(svart dagbädd från Ikea) med rosa himmelsäng från indiska,havsblå-gröna gardiner som hon valt själv,en klädbyrå och ett skrivbord samt stol. och så en massa skit överallt,typ tvättsäckar jag o Johan slängt in i ett hörn. Hon har inga hyllor lr nåt sånt,så alla hennes böcker o filmer samt småsaker bara ligger och skräpar typ.
   Hon har sedan säkert ett år tillbaks önskat sig ett "djungelrum",och jag har kännt att det är svårt att tillmötesgå henne i hennes önskan. Har tyckt att hon ska ha ett mer "vanligt" rum,ett rum för "stora tjejer". men sen kände jag att vafan,klart hon ska ha ett djungelrum,det är ju en jättehärlig och kreativ idé!!
   Och nu har jag alltså bestämt att fixa detta,så fot jag kommit lite tillrätta efter att bebisen anlänt vill säga,om en månad lr så kanske. Mina föräldrar ska på min begäran hjälpa till,och vi ska fixa det nån helg när Tuva är hos sin pappa,så att det blir värsta överraskningen när hon kommer tillbaka!

Rummet har i nuläget vita väggar,dom tänkte jag måla i en avslappnad,rätt ljust grön nyans,de blågröna gardinerna får hon behålla såklart.Sen ska hon få en stor mysig mjuk matta,helst grön den åxå,kan jag hitta en med blommor på är det ett fett plus! Eventuellt en ny himmelsäng åxå,vi får se... Sen tänkte jag köpa nåt jättefint tyg med djungel-blom-växt-djurmönster och spänna upp på en stor skiva frigolit och sätta över hennes skrivbord,så funkar det både som anslagstavla och som mysfaktor i rummet. Vi ska sätta upp hyllor på väggen till alla böckerna,och så tänkte jag skaffa minst en,helst två,såna där stora palmväxter från typ Ikea att ställa på golvet. Och så sätta upp massa mysiga stämningsskapande ljusslingor lite överallt,kanske lanternor/kinesiska lyktor i nåt hörn....och så,sist men inte minst,så vill jag ha tag på en sacco-säck som hon kan sitta o läsa böcker i... Låter kanske mycke allt detta,men tror faktiskt inte det blir så svårt,att måla rummet två strykningar gör vi ju med lätthet på en dag,och sedan är det bara att fixa i ordning. Ska bli så kul att få ge henne ett mysigt rum!:)

Nu ska jag krypa i säng,har världens värk i bröstkorgen,det bara bränner...och bebben sparkar för fullt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0