Jag är totalt respektlös,jag har åsikter och jag skiter fullständigt i vad andra anser!

Man ska inte sitta på nätforum. Speciellt inte Familjeliv. Där är folk idioter. Inte alla,långt ifrån alla,men MÅNGA.
Och av ngn anledning har folk problem när jag ventilerar mina åsikter. Det är som om jag med min blotta existens,även i cyberspace,provocerar. Jag lindar inte in mina ord i glansigt sockersött papper,jag hanterar inte andra människor med silkesvantarna på. Jag skiter fullkomligt i vad andra anser om MIN åsikter,om nån blir provocerad har jag ju i alla fall lyckats få någon att reagera.
 Jag provocerar -alltså finns jag.
Nu senast var det bla en tråd om rökning. Och DET,mina vänner,är ett mycket känsligt ämne. En het potatis som man säger.
   Jag är själv föredetta rökare. Vafan,STORRÖKARE till och med. Minst ett-ett o ett halvt paket cigg om dagen. Innan jag blev gravid med Tuva,då tvärslutade jag. Ingen abstinens ens en gång,jag vägrade helt enkelt låta nikotinmaran rida mig. Var PK moralkärring och alla rökares fiende nr 1 tills jag fem år senare separerade från Ruvas pappa,gick in i väggen,ner i träsket och sjönk till moralträskets unkna botten. Började röka igen. Slutade,började,slutade....och började snusa istället.
   Blev gravid och slutade snusa. Ingen abstinens -herregud jag mådde ju illa så in i helvete! Ingen mara.

Och jag föraktar rökare. Samtidigt som mina närmaste vänner är just det,rökare. Förvirrat,jag vet.
   Men jag anser faktiskt att man är dum i huvet om man röker. Så är det bara. Att medvetet skada sig själv är ju bara korkat,inget snack om saken. Vaddå,tror du att just DU är skonad? Att just DU kommer slippa konsekvenserna av din rökning? Knappast.

Men jag skiter ju i det. Jag skiter FULLKOMLIGT i om du röker ihjäl dig. Så länge det inte påverkar ngn annan. Men det är ju just det det gör. På olika sätt. Först och främst: jättemånga föräldrar röker. Det påverkar deras barn. Det spelar ingen jävla roll om man röker på balkongen för du andas ut gift i minst 10 minuter efteråt. Lukten(gift) sitter i ditt hår,dina kläder... Passiv rökning borde räknas som misshandel tycker jag.
   en kan vi ju alltid ta upp det gamla kära argumentet PENGAR. För staten tjänar på ett ungefär drygt 10 miljarder svenska kronor per år på tobaksskatten. Men rökningen KOSTAR staten ca 26 miljarder per år. Rimligt? Inte mycket.

Och jag tycker att mammor som söker när de är gravida inte borde få skaffa barn. Det är min absoluta åsikt. Att skaffa barn handlar om att sätta en annan människas(barnets) behov och bästa främst,i alla lägen. Som rökande gravid gör du precis det motsatta. Du skadar ditt barn,riskerar ditt barn liv,pga dina egna primitivt idiotiska behov av drogen NIKOTIN.

Detta är min enkla åsikt. Och det har folk(läs:rökare) problem med. Jag fattar det,vem gillar att bli ifrågasatt lixom?
   Min kära karl här hemma tycker jag är en militant moraltant. Han tycker att "folk får väl göra som dom vill". Och visst. Om dom gör det långt borta från mig och alla andra ickerökare i universum. Om dom blir sjuka och dör jävligt långt borta,alldeles på egen hand. Oj,fick du cancer i övre luftrören och nu närmar sig en ytterst smärtsam död? Lilla vännen,jag kunde inte bry mig mindre. Dumma våp,ge fan i att klaga och ta konsekvenserna av dina egna idiotiska handlingar istället!
   Missförstå mig rätt nu,jag är en ytterst sympatisk människa. Jag har bara absolut NOLL hänsyn lr sympati över för idioter som faktiskt får skylla sig själva. Om någon medvetet kör in armen i en köttkvarn så inte fan att jag tycker synd om idioten sen för att hon/han får leva sitt liv utan arm?

Ja..har ingen aning om vart jag vill komma med det här inlägget egentligen,ville bara få skriva av mig lite;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0