Kvällslugn.

Efter en hektisk eftermiddag som jag tillbringat med att hämta Tuvafisen på fritids,släpa mig och henne genom ett trångt svettigt centrum i jakt på närmsta apotek(amningsinlägg samt medel mot svamp i underlivet införskaffades -jojomen,jag har drabbats av ytterligare en känd graviditetsåkomma),ett snabbbesök i en ännu svettigare matvaruaffär och en total kollaps med sprutande tårar i soffan hemma när karl fräser ifrån (han är åxå sjuk och väldigt febrig samt väldigt lättirriterad),fixande av middag (fiskpanetter med hemmagjord filsås o potäter -gott!) och ett storkok aprikoskräm,badande och hårtvätt av dotter har lugnet äntligen lagt sig här hemma.
   Tuva sitter och ritar en stund innan läggdags och jag har äntligen packat BB-väskan. Lite bebiskläder,mjukisdress åt mig själv(den rosa såklart-vad annars?),en bunt amningsinlägg samt två pytteflaskor jag fyllt på med mitt schampoo o balsam (Tigi-dumb blonde,luktar ljuvligt),några hårsnoddar och viktiga papper man ska ha med till BB. Nu är väskan klar. Fattas bara tandborstar,kanske en mascara ifall man känner för att se något mindre ut som ett lik vid hemfärd,föga troligt dock, några kakor/mackor/valfri skit att tugga på samt kanske nån dryck. Allt detta får inhandlas senare,och om man inte hinner med det är det ingen katastrof.

Nu ska Tuva i säng och Johan ska va gayröv och kolla på handboll....fattar inte det där med sport -FYFAAAAN va tråkigt. Men om det gör honom glad så,visst. Själv tänker jag lägga mig en stund,har världens tryck mot revbenen och pallar fan inte sitta upp längre...

Imorrn bitti kommer Johans föräldrar och kör Tuva till skolan,fiiifaan asså va skönt att slippa ge sig iväg. Troligen ska dom hitta på nåt med henne på eftermiddan åxå,så jag kan få vila ut ordentligt. Misstänker att även Johan kommer stanna hemma imorrn och kurera sig,han e verkligen grymt förkyld,stackarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0