Lördagsmys -not?

Sov inget inatt. Det va mit eget fel. Bland annat. Jag va arg igår. Och lessen. fast jag va trött gav jag mig ut på en sen kvällspromenad. Kom hem och ville ha en allvarlig pratstund med min andra hälft,som inte direkt samtyckte. Han hade fortfarande feber och va grinig och trött han med. Jag ville att han skulle sova på soffan,inte för att jag va arg utan för att jag behövde mer plats i sängen. Men att ligga på skilda håll och inte vara sams känns inte bra. Så jag kunde inte somna. Låg och snyftade för mig själv,hostade,snyftade lite till...tills stoltheten fick ge efter och jag med gnällig röst bad Johan krypa ner hos mig. Då somnade jag nästan direkt!
   Upp tidigt i morse med Tuvafisen som skulle på kalas hos en kompis,svärmor kom och hämtade-lämnade och sedan har Tuva varit hemma hos dom under eftermiddagen. Och jag passade på att städa,diska,skura,rengöra avloppet i handfatet...allt sånt där jag inte pallar egentligen och inte borde göra när jag är sjuk. Men FAN va skönt att det blev gjort!!

Tråkigt är att även Tuvan drabbats av sjukdomen så hon är hes,hostig och har feber lillstackarn...
Hoppas på en bättre,-och piggare,dag imorgon. Nu ska jag bara slappa framför TVn och smörja in mina nyfilade fötter med hudkräm!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0