Lugnet efter stormen.

Sådär. Nu va födelsedagen avklarad. Kan ju erkänna att jag helt ärligt trodde jag skulle dö,men klarade mig på ngt sätt igenom dagen med alla dess måsten: packa ihop fuskgranen i kratongen(som först skulle hämtas upp ur källaren),ihop med allt julpynt,städa toa,diska,bädda,dammsuga,skura golven,baka muffins,handla...med en värk i ryggen som inte va att leka med. Skulle nästan trott att det va bebis på G,men värken (som va som mensvärk) satt(och sitter fortfarande kvar lite) bara på vänster sida i mage och rygg. Ont som fan gjorde det iaf,och jag fick lägga mig ner och vila flera gånger... Sen att man numera har komdis som en övergödd sjöko gör ju inte det hela lättare...

Tuva har iaf varit supernöjd hela dagen,hon har badat skumbad,tvättat håret(medans jag slet med disken *martyr*),ätit taccos och fått massor med fina presenter. Mina päron,min mormor,Johans föräldrar samt syster kom hit,tidigare på eftermiddan va Tuvas pappa förbi åxå. Fullt hus med andra ord. Vi åt tårta och chokladmuffins,vi sjöng och hurrade. Det va med andra ord en mycket nöjd och glas liten åttaåring som jag stoppade i säng:)
   Imorgon är det dags för skolstart igen,tjugo i sju ska vi upp,äta frukost och halka iväg till bussen. Jag har blivit skitnojjig för att gå ut nu,är så rädd för att halka. Är ju så lätt att man ramlar illa. Ja,jag vet att jag låter som en riktig kärring,men balansen e ju inte heller direkt på topp...

Nu ska jag iaf krypa i säng,hoppas kunna sova hyffsat inatt så jag inte är en sån där zombie-morsa imorrn som typ brer O´boypulver på mackan och häller mjölk i smöret....;)

Nattinatti:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0