MVC,donuts och rövsalva.

Ååååh den här dagen...! Världens segaste dag typ. Vaknade av att Johan ringde och undrade nåt,minns inte ens vad han ville längre... Släpade mig upp och fixade frukost till mig och älskade Tuvafisen.
   Sen åkte vi till MVC. Johan hade tagit ledigt ett par timmar mitt på dan för att kunna följa med -han är en bra blivande pappa,som följt med på varenda möte på mvc:)
Hursomhelst fick jag en smärre chock när barnmorskan tog blodprov på mig, mitt järnvärde hade sjunkit ytterligare och ligger nu på 102!! Fast jag ätit mina järntabletter varje dag,jätteduktig har jag minsann varit!hrmpf.... I övrigt verkade allt bra,och hon kände på magen,för att känna efter hur bebisen ligger. Fan va ont det gjorde! klämde och tröck på mage och ner i mitt bäcken...huga. Och tydligen så ligger bebisen väldigt långt ner nu,inte helt fixerad i bäckenet men nästan....spännande:)
   Nästa besök vi ska dit om ca två veckor ska vi sammanfatta min graviditet och prata om förlossningen,vad jag har för önskemål etc... Vet ju redan hur jag vill ha det,så det blir skönt att få det klart. Och ÅÅÅH vad jag längtar nu!:)

Efter besöket på MVC gick vi till centrum och lämnade igen Tuvas snowracer som hon fick i julklapp men som va muppig,åt mat på café och handlade lite jox på Kicks för mitt presentkort jag fick i julklapp. Blev min favvo-bodybutter och blekmedel. Just det,nu ska här blekas hår.... Kommer iofs inte få det att bli annat än rosa-ljustorange,men i framtiden blir det blont,och då ska jag ha massor av blonda förlängningar och fejkdreads i håret!:P

F.ö. har jag drabbats av alla gravidas mardröm,nämligen hemorojder. Eller,kanske inte riktigt så illa ännu,men en väldigt lessen bakdel har jag iaf,så nu har jag vart och köpt rövsalva på apoteket. Räddas det som räddas kan! Tyckte det räckte med åderbrock i underlivet samt celluliter deluxe,men är man gravid så ska man tydligen lida av all världens krämpor,ju skämmigare desto bättre tydligen. Som tur är förväntas allt återgå till det normala efter bebben e född,så det är bara att bita ihop,smörja arslet och vara glad.

Har dessutom drabbats av en ny(nygammal iofs) craving,nämligen donuts med glasyr. Favoriten är de med rosa glasyr,men de säljs inte på ica och jag orkar inte åka land och rike kring för att hitta så jag får nöja mig med övriga sorter... Särskilt sent på kvällen/natten,framför Dexter och precis innan läggdags sätter suget in,och jag måååste sluka minst två-tre stycken. Gud vare mig nådig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0