Onsdagsmorgon...

och jag har hostat hela natten,usch. Tycker fan synd om mig själv nu...
Hade en riktig diskussion med Johan när vi lagt oss igår,lr rättare sagt så pratade jag,han fick lyssna. Jag känner mig nämligen så himla besviken på hans sätt att agera när jag mår dåligt,har ont,är ledsen... han resonerar som så, att "jag kan ju ändå inte göra nåt åt det". Men vafan lixom!!!?? Allt jag vill ha är ju lite medlidande,stöd...massage när ryggen värker lr fotlederna känns trötta och svullna,en kram när jag känner mig trött och lite nere... Inte nån som bara sitter tyst och stel och inte reagerar. Inte bryr sig.
   Han säger att jag är ju ändå alltid sjuk... Och ja,jag har oturen att väldigt lätt bli sjuk,men det gör väl inte att det är mindre jobbigt för mig att vara sjuk,lr?? Snarare tvärtom,eftersom jag nästan aldrig hinner vara helt frisk och återhämta mig mellan gångerna...och som gravid HAR man lättare att bli sjuk,då imunförsvaret faktiskt funkar sämre.Inte så konstigt då helt enkelt. Så kom igen för helvete karljävel! Och om han är såhär nu....hur ska han kunna vara ett stöd på förlossningen? Nä,skärpning helt enkelt!
    
Hursomhelst blev jag ännu hostigare av att hålla en halvtimmes monolog i sänghalmen,och hostade så jag nästan spydde. Sov oroligt och fick gå upp o kissa några gånger inatt,men SOV ju åtminstone. Alltid nåt lixom.

Idag är Tuvan hemma från plugget,hon är åxå hostig och tror hon kände sig mest trött och lite hängig. ibland kan man helt enkelt behöva vila upp sig lite,och hon får gå till skolan imorrn. Förhoppningsvis blir inte hennes hosta värre... men hennes pappa ligger hemma i nästan 40 graders feber son helgen,så risken finns ju alltid att han smittat henne...hoppas inte:S

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen en stund till,försöka sova. Dagen är alldeles för ung för att vara vaken om man inte absolut måste! Vid halv tolv är det tid på MVC,får ta med Tuva dit så får hon vänta utanför,nu när vi ska prata igenom graviditet och förlossningen...

Sänder även lite extra kraft till min vän L som mer än någon behöver det idag!

Kommentarer
Postat av: Mary Raven

Tack så mycket tjejen! Hoppas du får föda snart! kramar

2011-01-19 @ 11:00:36
URL: http://maryraven.blogg.se/
Postat av: Alvinkathrine

Very Good Directory !!! Keep It Up.

2011-10-26 @ 13:38:16
URL: http://alvinkathrine.blogminds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0