Sjuk -igen:(

Nä...nu ÄR det synd om mig, på allvar! Vaknade med ont i halsen igår,men det brukar jag göra så tänkte inte nämnvärt på det,sen under eftermiddan/kvällen blev det värre och lagom till sovdags gjorde det riktigt ont. Kunde inte somna och inom loppet av en timme hade mina halsmandlar fördubblats i storlek. Kan inte svälja,och fan va ont det gör! Känner mig dessutom alldeles matt och febrig. Fan! Hoppas på att få vara frisk under förlossningen ju,föda barn med halvont och feber känns inge vidare faktiskt...
   Så har jag försökt ta det lugnt idag,men det gick inge vidare,det har fitta illa i vår kyl ett tag nu utan att jag kunnat lista ut varför,så idag rensade jag ut hela skiten,tod ut alla hyllor och lådor och diskade dom,skurade ur kylen och maten som skulle tillbaka in sen fick gå igenom en mycket nogrann kontroll. Så nu hoppas jag fan att det inte ska lukta mer. Sen småstädade jag lite åxå,samt diskade en regäl hög med disk som blivit stående sedan igår,och sen tog energin fullständigt slut.
   Som alltid när jag är sjuk(särskilt när jag har ont i halsen) mår jag illa och känner mig spyfärdig,så bara ligga och vila är rätt ansträngande.

Men en bra sak:jag lyckades sälja mina timberland-kängor idag! har knappt använt dom så det kändes så dumt att bara ha dom stående. Fick dom sålda för 1000 spänn,inte mycket med tanke på att nypriset ligger på 1700 spänn,men ville va säker på att få dom sålda också... Använder ju nästan bara mina leopardmönstrade Uggs-kopior samt bla mina martens så förlusten känns inte nämnvärt hård. och jag behöver pengarna! Nu efter jul och nyår samt Tuvas födelsedag ligger kontot nere på noll och jag har fått vända på varenda krona de två senaste veckorna. Nu har vi så vi klarar oss bra fram till barnbidraget,och sedan fram till löning. Jag hatar att inte kunna ha all mat man vill hemma,är väldigt noga med att det alltid ska finnas tex frukt,juice,yogurt osv hemma som Tuva kan ta av (och jag själv såklart). Tycker det ska vara en självklarhet lixom.

Imorrn är Johan ledig,då ska vi om jag orkar,(just nu känns det väldigt tveksamt) dra till närmsta H&M och se om han kan hitta lite schyssta kläder för presentkortet han fick i julklapp. Vette fan hur det ligger till med sortimentet nu efter jul och rean,men man kan ju alltid kolla. Själv tänkte jag köpa ett nagellack och kanske en kartong blekmedel,som kan stå i badrummet och vänta på när jag vägar utmana barret igen.;) 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0