Stök och bök...

idag har jag verkligen ansträngt mig till max. Känns det som i kroppen iaf... Frukost i morse och sen satte jag igång att tvätta förnstren i vardagsrummet, fyy faaan va det behövdes,skitäckliga! Nu glänser dom,släpper in ljuset på ett helt underbart sätt (lr,okej inte just nu,nu är det mörkt ute jö) och man skulle kunna tro att vi helt saknar fönsterrutor. Jag e helt enkelt grym på att tvätta fönster:) Sen gav jag mig på vår diskhög,fixade med våra blommor,flyttade runt lite och grejjade. Så drog Johan till jobbet(jobbar eftermiddag/kväll denna veckan) och jag i min tur drog fram dammsugarn.  Dammsög lägenheten samt skurade golven.
   Sen dök svärisarna upp med spjälsängen samt kartongen med skötbordet. Så jag monterade spjälsäng och bäddade den,och nu LÄNGTAR JAG JU ÄNNU MER! har nyss monterat skötbordet åxå,med viss hjälp av Tuva,som kom hit efter sin pappahelg idag:) Men vi måste få bort den gamla fula tvättmaskinen från badrummet innan skötbordet kan stå där,så tills vidare får det stå i Tuvans rum.
   Trots allt detta slit har jag inte fått minsta lilla känning,minsta lilla sammandragning...näe,bebisen bökar runt som vanligt och är heeelt obrydd av alla mina ansträngningar....
   Men på nåt sätt gör det inte så mycket,just nu,just ikväll,är jag ändå rätt tillfreds med tillvaron. Jag njuter av mina fina tvättade fönster,av bebissängen som står där o väntar,av min glada stora lilla tjejj som jag just i skrivande stund hör sjunga och leka innifrån badrummet och badkaret,där jag lagt henne i blöt. Snart kommer Johan hem.... jag är skönt trött i hela kroppen och tänker gå och lägga mig tidigt ikväll. Att krypa ner under täcket och dunsa skallen i mjuka kuddarna har blivit dagens höjdpunkt.....;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0