Vad är det som händer och fötter?

Jag är tråkig,jag vet. Bajstråkig. Skriver jag inlägg här i bloggen så är det precis såna där tråkiga,vardagliga "vad jag gjorde idag,vad jag åt,vad jag hade på mig"-uppdateringar som man absolut inte vill läsa i en blogg. Men jag har inte energi just nu att vara smart,genomtänkt,att debattera lr filosofera. Jag är trött,förkyld,min tandvärk strular fortfarande trots pågående penicillinkur och jag känner mig allmänt hängig.
Jag till och med skiter medvetet i att vattna de två fula krukväxterna i vardagsrummet. Det är nästan så att det fyller mig med nån slags tillfredställelse att se dom dö. Den ena är en julstjärna som jag fick av svärmor. Och jag hatar julstjärnor,har nog alltid gjort. Det är en av dom fulaste och tråkigaste blommor jag vet. Jag vill ha pelargoner och orkidéer,annars får det va.
De tre senaste dagarna har jag mått väldigt konstigt,i förrgår hade jag problem med magen,och(inte för att nån är intresserad men ändå)jag fick springa på toa fyrtioelva gånger under dagen,vilket inte hade en särkskilt rolig effekt på min bakdel... Igår mådde jag allmänt skumt,hade sådär halvont i magen hela tiden och det gick lixom inte att avgöra om det var i bebismagen lr i bajsmagen. Kändes som jag skulle bajsa på mig vilken sekund som helst dessutom,hela dagen. Lyckligtvis inträffade detta aldrig.
Och så idag...vaknade,låg i sängen och kände att nåt lixom var fel, ont i magen fortfarande,och jag har rätt mycket sammandragingar,men inte mer än normalt. Kanske 2-3 per timme lr nåt sånt. Så var det för övrigt både igår och i förrgår. Men dom gör inte direkt ont,vissa känns mer än andra,vissa är tom rätt jobbiga och känns i ryggen,men ingen är som värkar. Och jag VET ju hur värkar känns. Har man väl värkar så har man,inget snack om den saken lixom. Men ändå...mår inte så bra. Vill inte göra nåt annat än ligga i sängen hela dagen,men jag måste faktiskt städa lite,min lillskrutta kommer äntligen hem efter pappa-vistelsen idag!!Åh va jag längtar! Finns en viss risk att jag kommer krama och pussa sönder henne känner jag,längtar så efter hennes mjuka lockar,hennes lena kinder,hennes glitterögon:)
   Johan jobbar idag,trots att han egentligen skulle varit ledig. Den andra assistenten har (äntligen,ni skulle bara veta hur fan han har betett sig!!) fått sparken,och Johan är schysst och rycker in och jobbar tills den nya assistenten lärt sig sina uppgifter. Och imorgon ska vi till MVC. Hoppas allt ser bar ut då!! Är i v.35 nu,dvs imorgon 34+3. Har varit duktig som bara den och ätit järntabletterna som jag ska så hoppas FAN att mina värden ser bättre ut. Och att bebisen mår bra. Brukar normalt sett inte oroa mig,men nu när jag kännt mig så konstig i kroppen och magen blir man lite smånojjig ändå...

Igår kom vår nya bärsjal från MAM eco! Jag hade sjukt roligt när vi skulle testa den på Johan (ingen vidare idé på mig med mage istället för midja). Vi knöt den,men den hamnade alldeles för högt upp,den skulle vi rätta till den men det ville sig inte riktigt, för att sedan stoppa i en nalle i den,så han skulle få se hur den funkar.:P
Vi måste öva en del,så man kan det ordentligt den på BB...:) Jag har kvar min bärsjal jag hade Tuva i,det är en Bära Barn-sjal,jättefin,men inte så praktiskt till småbebisar utan mer från ett halvår och uppåt. Hursom kommer vi nog ha god användning av bägge sjalarna,hoppas jag.
   Får se om jag och Tuva orkar börja plocka ner julpyntet när hon kommer i kväll,jag är innerligt trött på granen,även om den inte kan barra....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0