Inte va det lätt det här precis...

Jag sitter och försöker skriva nåt bra inlägg här. Typ roligt,fängslande,intressant....eller nåt. Men med en helvild bebis brevid mig funkar det inte så värst bra;) Hon försöker ideligen dra ut sladden ur datorn,slå på tangenterna lr nåt annat ofog...

Dagen började ganska intensivt -vi vaknade runt halv nio,jag bytte blöja,satte på kaffe,värmde vatten till Grytans gröt. Så åt vi frukost en liten stund i lugn och ro (gröten gick väl sådär). Sen bajjade grytan, "va bra" tänkte jag. Och visst,det va ju bra. Förutom att blöjan inte va det enda som blev nerbajsat;) Hon har ju en sån där stokke tripp-trapp-stol med dyna,och både sitt-och ryggdynorna blev nerbajsade. Plus hela ungen. Så jag duschade av henne i handfatet(tack o lov flyttade jag på tandborstmuggen först) och sen tvättade jag dynorna för hand,pallade inte gå ner i tvättstugan i dag igen. Det tog sin lilla tid men tror dom blev hyffsat rena iaf. Nu satte jag mig för en liiiten stunds vila efter ett fåfängt fösök att sortera och möjligen vika gårdagens tvätt samt bädda sängen. Men Gry är inte på humör för vila. Hon vrider och gnäller,sparkar och ser allmänt förtvivlad ut.
   Jag sitter med inpackninge(balsam,honung,aloe) i håret så jag har ingen vidare lust att gå ut på en prommis nu heller...:P

Igår kom ju min syster Tove hit. Vi hade en jättemysig kväll,åt varma mackor och fick tillfälle till prat och skratt. Och så fick hon tillfälle att mysa lite med Grytan,som va stormförtjust:)

Ev. så ska vi titta på lgh idag lr imorrn,eller iaf snart...även om vi kanske inte har chans att få den så vore det ju kul att få kika på den...:P

Nu är Gry skitpissed off på mig så det är bäst jag avslutar här...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0