Min mormor väckte mig...

...imorse strax före nio genom att ringa två gånger på rad. Andra gången stängde jag av ljudet. Asså,varför ringer hon alltid så tidigt för? Faktiskt är det ju så att både jag o Grytan oftast sover den tiden på morgonen. Och är vi mot förmodan uppe så inte fan att vi är direkt tillgängliga för det,jag är ju fortfarande hjärndöd i minst ett par timmar efter jag stigit upp.

Imorgon kommer min fina Tuva hem ffrån Gotland,där hon varit under veckan med sin mormor(min mamma  for dummies). Jag skulle grymt gärna velat åka dit,Gotland är en av de mest underbara platser jag vet,och jag e rätt övertygad om att jag varit gotlänning i ett tidigare liv:P Känner mig så hemma där. Men det får bli nästa sommar kanske. oligt för Tuvafisen iaf att få göra nåt riktigt skoj på sommarlovet. Vill inte hon ska komma tillbaka till plugget i höst och va den enda som inte gjort åt,rest bort lr så...


Bild tagen av min mor.

Jag längtar efter min stora lilla tjej nu! Dock är det inte säkert att hon kommer hit till mig,ev kommer hon bara och vänder,för att åka till sin pappas landställe på Rådmansö. Vi får se,det vore kul för henne om hon fick åka dit och träffa sin syssling som bor i Frankrike och bara är i Sverige två gånger om året.

Idag är vädret mörkt än så länge,det regnade när jag vaknade (blev VÄCKT!) och det känns som det vore skönt med lite åska för att lätta på trycket i skallen. Tillsvidare får Treo duga.

Jag och Johan funderar på att åka till Etnografiska muséet i eftermiddag lr imorrn,och kika på Vodou-utställningen där. Jag är ju helt frälst vid allt som har att göra med vodou,zombies,ockultism och annat fördolt,och enligt Tuva som va där för ett par månader sen med sin pappa så är vissa av föremålen/dockorna rätt creepy....;)
   Det e 80 spänn inträde tror jag och muséet ligger ju i muséeparken ute på Gärdet,men det går en rätt smidig buss dit ut så det borde inte bli alltför jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0