En ny strålande dag!

Hoppas jag. Solen värmer iaf utanför fönstret och här hemma i bunkern,f´låt menar lägenheten, är det fortfarande relativt svalt. Skönt.
   Va uppe relativt tidigt för att vispa ihop en tårtbottensmet som just nu står och sväller i ugnen. Imorgon ska Tuvafisen ha avslutning i skolan(fatta!!ungen går ut ettan och till hösten blir hon toadykare!!!yeey!) och efteråt tänkte jag vi ska fira med en klassisk jordgubbstårta. Måste skaffa nån slags kylväska att ha den i bara om den ska kunna vara med på en tvåtimmars avslutning... Alternativet är förstås att släpa med alla hem hit och ha tårtkalaset ute på gården...får se hur jag gör.

I går va som sagt ingen vidare dag,men idag känns allt bättre. Alltid skönt att få ventilera sig lite...och helgen i övrigt har varit underbar. massa parkhäng med goda pastasallader,alkoholfri öl och jordgubbar i solen. I fredags va vi nere vid Årstaviken med min mamma och bror alex för att äta medhavd middag,underbart varmt va det,runt 26 grader vid 19-tiden på kvällen.

Här e jag då, ser ut som värsta muppen.

Lördagen tillbringades först ute på Långholmen,där det va helt sinnessjukt mycket folk! Dock va det inte så lång kö till glasskiosken,vilket glädjde mig något oerhört;) Johans polare Tommie va med och Gry åt mangopuré -en hit!


Mycke folk på Långholmen


Nånting mystiskt händer under vagnens insektsnät...:)

Senare drog vi vidare mot Tantolunden,käkade medhavd grillade kycklingspett och mös. Tommie dök upp igen plus Samu som är en vansinnigt skön person. annorlunda minst sagt;P
Där va det åxå maaaassa folk men tyvärr en hel del fylla mot kvällen,så runt tio drog vi hemåt. promenerade sakta mot Skanstull i sommarkvällens värme och tog bussen hemåt från Gullmars.

och just det va,kan inte sluta tjata om hur jävla underbar den nya vagnen är!Så sjukt skön i stan!
Nu ska jag fixa morgonkaffe!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0