Grabbsnusk och idioti på hög nivå.

Okej. Man kanske inte borde bli förvånad,men jag blir det ändå. Trodde i all min dumhet (eller kanske snällhet?) att tidningar som tex Slitz åtminstone hängt med liiiiite grann i utvecklingen. Följt med in i tvåtusentalet lixom. Men tydligen inte. jag finner inga ord utan kopierar Amanda Schulmans inlägg rakt av:

Alex hade köpt tidningen Slitz för att hans radioshow. Jag tänkte att det skulle vara intressant läsning, likaväl som jag ibland köper Vecko-Revyn för att se vad de unga har för sig tänkte jag att jag skulle se vad killarna ute i landet gör.

Jag har inte ord för min vrede efter att ha läst den här skit-tidningen. Jag trodde att även de hade kommit längre, blivit lite mer moderna och börjat behandla tjejer med respekt, men när jag läser allt som står i den där tidningen inser jag att vi inte kommit någonstans. Så länge en sådan tidning för säljas i en vanlig affär så är våra döttrar underlägsna. Låt mig guida er genom tidningen.



Här avslöjar de hur vi tjejer egentligen ser ut under allt fusk. De menar att vi lurar dem genom att gömma celluliter och bristningar och hängande rumpa. En tio-poängare är alltså egentligen en fyra. Men vi är ändå värda att ligga med – för kvällen.
Det här är efter-texten på tjejens utseende med allt fusk:



Här är Linda, hon har en fantastisk kropp, även om hon äter chips och godis. Det är så hon blir presenterad.




Med den här artikeln säger de att Sex and the city har förstört oss eftersom vi har fått bättre självförtroende och blivit egoister.




Och sist men inte minst, några äckliga Slitz-arbetare har rest till Boden och kollar liggpotentialen bland tjejerna. De menar på att om man bara är kille och talar någon annan dialekt än norrländska så får man garanterat ligga.



Jag har inte ord. Jag mår bara illa. Det går inte ens att skriva något intelligent om detta – det är för dumt.
Men det jag kan skriva är att jag inte går med på att män skriver om oss på det viset. Hur ska vi göra med det här egentligen. Har vi bloggare någon makt?

Kan vi inte starta en bojkottning av den här tidningen?
Både tjejer och killar. Skriv ner den med långa långa inlägg och låt dem skämmas som köper denna tidning en gång till.
För våra döttrars skull.


Asså,jag blir ju bara sååå jävla förbannad, hur jävla låg iq måste man inte ha för att läsa den här typen av tidningar. För självklart innefattas även andra skitblaskor såsom Moore etc.

Va med och bojkotta!Och joina för f*n facebooksidan åxå!


Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Fy fan det där får man ju bara rysningar av. Jävla skit.

2011-07-26 @ 21:59:24
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Kristinmandarin

ja eller hur?! Fy fan. unken värld vi lever i på många sätt...även om man(jag) gärna vill se det positiva i det mesta...men när det gäller sånt här så går det inte. Man blir mörkrädd.

2011-07-27 @ 16:13:52
URL: http://kristinmandarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0