Gefla skiiit...

det SNÖAR igen!!What the fuck lixom?? Dagen började med klarblå himmel och strålande sol redan halv åtta imorse,och nu är det grått slaskigt och snöigt...buhuu:(
Har dock varit ute lite idag,promenerade med Tuvafisen till skolan imorse,tog ca 20 min,sen tog jag bussen hem bekväm som jag är. Sedan efter lunch gick jag till centan o handlade lite(mest bullar och kexchoklad). Och ändå planerar jag att gå ut igen. I skitpissvädret. Hittade nämligen ett par skitfina glasögonbågar när jag va o handlade,de låg i fönstret hos optikern och blinkade flörtigt åt mig när jag gick förbi.
   Ja,jag har alltså glasögon. har men har sällan på mig. De två par jag köpte när jag först skaffade glajjor passar mig inte,det ena paret ser jag ut som Carl Bildt i (enl. Johan -tack darling) och det andra känns bara klumpiga och ivägen. Så när jag såg dom här i dag blev jag lite kär....de är i plast,väger lite och är av märket D&G. Inte för att jag bryr mig ett skit om märken,men på nåt sätt signalerar det ändå kvalitet. Vill jag gärna tro alltså.
   Dessutom är de,hör och häpna,rosa! Jag har då och då rosa perioder,då allt ska vara rosa,till och med mitt hår har varit med om några omgångar rosa färg genom åren,men kommer oftast ur perioderna efter några veckor.
   Dessa glasögon tror jag dock kommer funka ändå,av två skäl: för det första så är jag inte inne i en rosa period just nu,och kan alltså räkna mig själv som något mindre sinnesförvirrad. Färgvalet är alltså inte påverkad av eventuell rosa-psykos. För det andra pasar glasögonen trots sin lite extrema framtoning till de flesta av mina kläder samt eventuella framtida färger på håret(som just nu är blont men antagligen kommer skifta till brunt,rött,svart lr nån annan färg nån gång i framtiden). Enda problemet med glasögonen är väl priset då...skulle behöva ta dom på avbeyalning på typ två-tre månader,vilket jag inte "får" pga bet-anmärkning(ja,jag vet -skäms på mig),så det är isf Johan som får köpa dom åt mig.
   Jag får väl helt enkelt vara lite pengahora och flörta lite extra med karlsloken:P

Förresten vill jag gratulera min vackra Gry som fyller en månad idag!<3
Och passa på att slänga in bild på mig själv i min allra snyggaste dagsform;) Håll till godo!


och så en till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0