Planer för dagen

Idag är det ju helt fucking underbart väder!!!vaknade av solen som sken in i (sov-mat-vardags-) rummet. Frukost med Tuvafisen,in med Grytan i en för stor overall(mest för att slippa krångla o böka med hennes fäktande små ben och armar) och ner till busshållplatsen. Tuva åkte själv,duktiga tjejen. Ringde mig som vanligt när hon klev av och så pratade vi tills hon va framme vid skolgården.
   Nu har jag just avslutat min second breakfast -två ostmackor med sjukt mycke smör o ost,kaffe o en kexchoklad. Jag är helt lost på kexchoklad,det börjar nästan likna ett sjukligt begär...

Om en timme ska vi dra in till stan o morsan,luncha,promenera på söders soliga gator o sen möta upp min kompis Helena för en fika:) Mysigt! Hade vart kul med lite pengar åxå,så jag kunnat inkludera shopping i planerna,men icke,jag är fattigare än en kyrkråtta...

Sov extremt dåligt inatt,varje gång jag blev väckt va jag totalt förvirrad o trodde det bara gått typ 5 minuter sen gången innan,fast det kanske gått typ en-två timmar.

Igår skickade vi äntligen in namn-blanketten till Skatteverket. Gry Amélie Sarasvati heter hon.
   Gry va ju givet som tilltalsnamn. Sen ville vi ha ett indiskt namn eftersom Johan kommer därifrån (hans indiska namn är Satish) och Sarasvati passar utmärkt,gudinna som hon är över bla bildningen,konsten och musiken...
Sen ville vi ha ett namn till. Och faktiskt blev det Amélie efter filmen"Amélie från Montmartre"(svensk titel) som vi båda tycker om. Det är ett fint namn.

Nu mår jag illa efter allt kaffe o kexchoklad,är bajsnödig och måste fan ta en dusch innan jag ska packa oss iväg till bussen mot Gullmarsplan o stan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0