Intet nytt på hrm, förkylningsfronten.

Hrm, nej. Vi är alltså inte friska än. Långt ifrån faktiskt. Men liiite piggare är vi allt, dålig nattsömn till trots.
Gry är fortfarande en levande snorfabrik och jag känner mig allmänt dålig, ont i halsen jadajada...
Idag kommer min finaste Tuva hem! Tänkte hämta henne tidigt i skolan och sen hem o baka nåt smarrigt med henne. Jag har nämligen på allvar inlett Operation gå upp i vikt. Har alltid varit smal men när jag ammar blir jag verkligen fullkomligt urlakad, som en gammal urvriden disktrasa. När jag ammade Tuva vägde jag som minst typ 57 kg, och jag är 180 lång! på riktigt alltså! Fatta hur sjuuukt lite det är! Och jag mådde dåligt, ingen energi och absolut inget självförtroende. I den bästa av världar skulle ens självkänsla vara helt oberoende av utseende, hur man uppfattar sig själv och det man ser i spegeln. Men så är det inte. Kanske för vissa, men knappast för mig. Nej JAG är fåfäng som fan. Inte så att jag måste gå omkring uppklädd, smikad,fixad,nej, men jag behöver trivas i min kropp. MIN kropp så som JAG känner den.
Och nu efter jag ammat Gry är jag ju sådär smal igen. Inte lika smal kanske (har inte vägt mig på flera månader) men FÖR smal. Inga höfter och ingen rumpa, och jag har ju för bövelen haft Stockholms garanterat snyggaste röv, no kidding. Lång och ranglig kanske, med små pattar,javisst, men med en kick-ass röv. Och nu är rumpan borta. Så är även varje spår av former,kurvor och tuttarna är obefintliga. Och allt detta sänker mig alltså, på riktigt.
Jag vill kunna känna mig som mig, vill inte att alla jeansen bara ska kana ner över höfterna o ner på golvet i kön på Ica. Nej, jag ska upp i vikt igen! Detta är dock något som är långt ifrån enkelt med min kropp, som har världens högsta förbränning,och jag måste ha noga kolla på vad jag stoppar i mig. Som att gå ner i vikt fast tvärtom. Äta FÖR stora måltider,mycket protein,och massa fett,nyttigt som onyttigt. Fällan är ju dock att jag vill gå upp i vikt, inte bli sjuk och dö på kuppen. Det handlar alltså inte om att leva på chips och gräddtårta (inte mig emot dock) utan att fortfarande äta bra mat med mycket näring, och fett/näring som kroppen kan ta åt sig, bygga av. Jag lägger ju grunden för ,min kropps fortsatta utseende,välmående och hälsa. Ingen lätt match.
Jag har försökt få i mig mycket rött kött, mycket grädde o äkta smör, bröd,potatis o pasta. Jag behöver givetvis inte hålla inne på onyttigheterna heller, men min kropp är känslig och varje chips jag äter suns i ansiktet,som lätt blir glåmigt o finnigt.
Nej, det här är svårt, och jag har ont om tålamod...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0