Lite nytt...

Mötte upp Johan igår och tog bussen mot Farsta centrum där han lämnade in sin iphone för lagning. Vi passade på att äta lite också, så vi satte oss på restaurangen på nedre botten vid en av huvudingångarna. Där har dom skitgoda pizzor, och vad bättre är -ruskigt goda pastarätter, gjorda på färsk pasta. Jag va svensson och beställde "spaggeti och köttfärssås",men maten jag fick va allt annat än svensson; utsökt, krämig sås med massa grädde och vitlök,pastan va dessutom perfekt kokad. Enda minus va att det va liiite väl starkt för min smak (jag har jättesvårt att klara av stark mat, trots invänjningsförsök). Jag tycker att man tar död på mycket av smak och kryddor om man lagar maten väldigt stark, smaklökarna blir ju liksom bedövade och kan inte uppfatta alla nyanser i maten.
Så passade vi även på att shoppa lite (såklart;))! Dock blev det bara grejer till Gry denna gång;
Weledas zinksalva för röda bebisrumpor (nu blir ju Gry i princip aldrig röd,-tack no poo, men det händer)
Den luktar gott men ganska starkt jämfört med andra produkter för bebisar (alltså mineralolje-skiten man e van vid sen gammalt) men doften kommer från naturliga extrakt och som sagt, den luktar gott. Den va dessutom väldigt lätt att smörja på vid röda-rumpan-testet igårkväll (det va en av de röda dagarna efter mycket bajsande), och imorse va allt det röda borta. Bra betyg so far!
Zink-salvan

Sedan blev det lite kläder också. Just nu är Gry i en period då hon verkligen behöver nya kläder, hon växer fort och vi skitar ner oss regält på dagarna då det är oftast mycket i tvätten = färre ombyten.
Dock betyder ju inte vårt behov av bra barnkläder att det finns i butikerna... Visst, köper vi kläder från finfina Villervalla, Molo, Småfolk etc så får vi skitfina kläder, MEN vi kan ju inte handla vartenda plagg därifrån,det skulle bli alldeles för dyrt, och Tradera pallar jag fan inte med.
Det blev dock några få plagg:
Ugglebyxor och röda strumpbyxor från P.O.P. Övrigt från HM.

Jag blev speciellt kär i den bruna/gråa koftan från HM, kändes rustik och gosig. Det blev mycket naturfärger och dämpade toner denna gången, men eftersom hennes övriga kläder är i regnbågens alla färger så gör det inget. Lite balans har heller aldrig skadat, vill inte hon ska se ut som ett helt cirkustält... Dock gillar jag att klä henne i glada färger,så blir man extra glad av att titta på henne.
För övrigt blir jag nästan TOKIG när jag är ute nånstans med Gry!!! Det kommer fram folk HELA TIDEN och ska tala om hur SÖÖÖÖÖÖÖT och GUUUUULLIIIIIG Gry är. Alltså vafan, jag VET att min unge e världens finaste, men det är ju precis sånt här jag vill slippa. Och då ska vi inte ens tala om alla som MÅSTE veta vad hon har för kön....
Tips mot detta,någon? Vad svarar man lixom? Och HUR undvika sånt här, om det ens går, ska man dra en pappkasse över ungen när man e ute och åker vagn?
Sen fick en ny kompis följa med hem åxå (det va mest jag som blev alldeles kär i den):
Rund och go och älskvärd:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0