och så gick det några dagar...

hela helgen har jag haft fullt upp, inte haf minsta lust att blogga tyvärr. Vi har julpyntat(kag äääälskar att hänga upp stjärnor, sätta upp ljusstake och dekorera med doftande julblommor!), umgåtts, myst med film och igår hade vi våra grannar och tillika vänner över på adventsfika/glöggprovning.
Mina betyg: Blossas årsglögg "Arabica", med kaffesmak: SKIT! Den smakade riktigt äckligt kall, något bättre varm, men det smakade som om någon blandat i blaskigt gårdagens kaffe i ännu blaskigare glögg. INTE att rekommendera!
Blossas glögg spetsat med rom: Stark och distinkt romsmak, den hettar ordentligt men är fyllig och jag tycker den är riktigt mumsig. Väldigt söt.
Sist ut va den traditionella starkvinsglöggen från Blossa, orginalet så att säga. Och den va nog bäst i test också skulle jag vilja säga....:P
Till glöggen hade jag ansträngt mig ordenligt och gjort massa gott:
*salta pinnar bestående av smördeg med västerbottenost och havssalt
*ugnsrostad kavring med en röra av kallrökt renstek,peppar,creme fraiche och karamelliserade apelsinskal ovanpå
*snittar av kavring med kallrökt lax och pepparrotskryddad philadelphiaost
*små rullar av runnbröd, med fyllning av rökt skinka, philadelphia och finmortlad rosépeppar
*hemmagjorda saffransbiscotti
*pepparkakor(köpta gubevars!) med färrska fikon och olika grön/blåmögelostar
Vi hade en trevlig kväll men jag va sjukt trött. Julstämnngen ville inte riktigt infinna sig heller, kan ju bero på att vädret ute känns mer som vår än vinter...
Ikväll ska vi in till min mor på söder och montera hennes nya köksbord samt bli bjudna på middag!
Glad första advent(i efterskott) på er!
Tuva tänder ljusstaken...:)

Kommentarer
Postat av: IDAWA

Glad första advent i efterskott! Inte långt till julen nu.. :)

2011-11-30 @ 18:36:20
URL: http://idawa.blogg.se/
Postat av: Kristinmandarin

Nej, nu börjar man nästan längta lite...:)

2011-12-01 @ 12:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0