Men det va då helvete...!

Jävlar va min besöksstatistik sjunkit de senaste två-tre dagarna!!! varför lixom?? Inte för att jag brukar ha skyhöga besökssiffror, men nu är det katastrofalt lågt... Och det ställer ju saker på sin spets, väcker frågor och funderingar. Som tex, för vem jag skriver? Skriver jag för min egen skull bara? Eller för att jag vill att folk ska läsa? Hur påverkar isf antalet besökare mig i bloggandet?
Jag känner ju spontant att jag skriver för MIG först och främst, men samtidigt vill jag ha läsare, det känns roligt och lite viktigt. Och jag vet att med fler läsare skulle jag peppas att skriva mer, skriva bättre, skriva mer engagerande.

Och nu är det alltså riktigt kasst på den fronten. Och jag vet inte hur man gör. Hur man raggar läsare. Ska jag gå in på massa stora bloggerskors bloggar o skriva massa uppseendeväckande kommentarer i hopp om att nån ska bli intresserad av vad jag är för en märklig filur...? Jag skriver ju inte så kul grejer heller. Inte heller väcker jag debatt. Nej, jag vardagstramsar med leffe-inlägg på leffe-inlägg, tjatar om skor och sömnbrist, shopping och ja....sådär jävla kul är det väl egentligen inte att läsa. Men då är vi tillbaka på ruta ett;den där rutan där jag känner att jag bloggar för MIN egen skull,och att jag skriver om det som känns viktigt(eller oviktigt) för stunden. Och i ärlighetens namn har jag inte sådär jävla mycke att skriva om just nu, mitt liv är ju rätt slentrian. Jag tar hand om bebis, läser läxor med Tuvan, lagar käk,städar, duschar, målar tånaglarna... Och JAG är rätt nöjd. Var sak har sin tid, brukar jag alltid resonera, och det kommer komma en tid då jag vill skriva om annat, kanske väcks en lust att debattera igen, kanske skriver jag om min vardag fast en ANNAN vardag lixom.
Just nu tänker jag iaf skriva, att jag har en fin kväll efter en rätt crappy dag. Jag o Johan rök ihop regält idag, det slutade med att jag drog in till stan med Pantera dundrande i hörlurarna, gick en långpromenad på söder, satt och va lessen på en parkbänk på en kyrkogård och sen pkte hem igen. Blev sams.
Tuva sover över hos sin farmor ikväll,och Gry ligger o sover i sin säng. Jag o Johan beställde hem pizza som vi intog med levande ljus och folköl, och nu ska vi kolla en film. Livet är, just i denna stund, jävligt fint<3

Kommentarer
Postat av: Malin-Kalles mamma

Får väl ge mej tillkänna då haha. Jag läser nästan alltid din blogg. Hittade hit för ett tag sen när du hade kommenterat hos LD och jag snokade runt lite.

2011-10-30 @ 19:26:19
URL: http://malinochskrutten.blogspot.com/
Postat av: Kristinmandarin

Hej Malin! Haha, tack för ditt tillkännagivande, och fantastisk kul att veta att jag iaf har EN läsare!:-)

Så slipper jag ligga och gråta i kudden lixom....;-P

2011-10-30 @ 22:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0