Och så finally lixom..

Äntligen! Nu har vi lyckats enas om tapeter till vårt sovrum samt vardagsrummet. Inte lätt kan jag säga,eftersom jag gillar mustiga mönster och Johan är väl mer av en...enfärgad kille. Typ. Jag ääälskar Morris & Co,deras storblommiga,vulgära,mustiga tapeter,medans Johan tycker dom är "tantiga". Och jag vill ju inte köra över honom i  besluten heller, vill att han ska känna lika väl som jag att han trivs,känner sig hemma och tillfreds. Känner sig nöjd lixom.
Alla väggar är i nuläget kritvita (bortsett från hallen som har en mer gräddig ton dårå), och det här är tapeterna vi valde:

Den här heter Rajapur,från Cole&Son. Den ska vara fondvägg i vårt vardagsrum. Tyvärr kunde jag inte hitta nån helbild på hur den ser ut i sin helhet i denna nyans,så det får vänta tills tapeten sitter på vår egen vägg;)





Och den här heter Istanbul, även den från Cole&Son. Stora (med en rapport på ca 80cm) medaljonger i vitt och guld mot en turkosblå bakgrund. Den ska sitta som fondvägg i vårt sovrum,vid huvudändan på sängen.


Och vi känner oss, än så länge, väldigt nöjda. Vi står lite i valet och kvalet om vi ska anlita en tapetserare lr göra jobbet själva dock...
Idag ska jag försöka få tillfälle att måla vår skohylla i hallen, köpt en svart lackfärg igår för att matcha skohyllan med benen på pallen från Åhléns som står i vår hall, samt framtida hatthyllan vi ska införskaffa.
Nu ska vi ta e kopp kaffe,sen klä på Gry och starta dagen på allvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0