Söndag utan ångest.

Söndag. Blev väckt av en kyss i nacken av Johan som gått upp tidigare,duschat o kokat te. Gav Gry gröt och drack te, sen stack Johan till jobbet. Nu har jag småfixat lite, bäddat sängar, gett mat o vatten till Tuvas hamster (som man helt glömmer existerar öht när Tuva är hos sin pappa), satt igång en diskmaskin. Solen flödar in i vardagsrummet där jag sitter nu, diskmaskinen brummar förnöjt och jag känner mig totalt avslappnad.
Här hemma finns ingen sån där söndagsångest som andra kan uppleva, jag har ju inget jobb att gå till imorrn, inga måsten... Bara hämta Tuva efter skolan imorrn eftermiddag, jag längtar efter henne<3
Har sovit helt vansinnigt dåligt inatt, Gry har vaknat stup i kvarten, kanske har hon börjat drömma mer?
Jag o Johan kollade film igår kväll, "Los ojos de Julia", lr "Julias ögon". Samma regissör som till "Barnhemmet" och "Pans labyrint". Den va bra, ingen regelrätt skräckis, utan precis som "Barnhemmet" är den spännande, det kryper i skinnet,den är otäck och kuslig. Dock är jag ju den mest räddhariga person som existerar, så jag va förstås alldeles uppjagad ändå, och tyckte jag hörde ljud överallt när vi gått o lagt oss (vilket jag ju säkert gjorde åxå, vi har ju grannar får gad sejk!),och låg o va alldeles nervig...
Eventuellt kommer min mamma hit på eftermiddan, men det är många timmar tills dess, och innan dess ska jag både hunnit dammsuga, sorttera tvätt,handla, promenera med Gry...
Men först av allt tänker jag sitta här o dega en stund till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0