Snöööörvel

Fy i HELVETE va förkyld jag är! Hela natten har varit en kamp,jag har hostat,snorat,ögonen har runnit och jag har inte kunnat sova. Låg vaken i timmar imorse och väntade på att klockan skulle ringa.
Huvudet sprängde så det fick bli en Treo.
När jag släpade omkring mig i jeans och en av Johans gamla hårdrockstischor ringde det på dörren.  Det va tapetserarkillen,så jag fick hjälpa honom tömma hallen o köket på möbler,och sen satte han igång. Fick i Tuva frukost inne i vardagsrummet o sen lämnade Johan henne i skolan,medan jag va hemma med Grytan.
Hallen o köket kommer bli färdigmålade/tapetserade idag,och det har även varit en gube här och hämtat alla köksluckor för omlackering, dom kommer va klara om ca en vecka, tills dess får vi finna oss i att vara utan luckor. Är lite rörigt men kommer vara grymt skönt när det är klart! Tuva åker till sin pappa idag också,vilket är skönt för då slipper hon vara hemma när det är som mest rörigt.
Vi har till sist beslutat oss för samma vita strukturtapet i båda sovrummen samt vardagsrummet,så ska vi själva sätta upp fondväggar senare (när vi har råd,kommer gå loss på mellan 5-7 tusen).
Förmodligen ommer vi även måla om en av köksväggarna också,så det inte blir helt vitt alltihopa...
Idag blåser det som fan ute och jag fryser,trots att det är varmt inne. gry ligger och sover nu men när hon vaknat ska vi bege oss iväg och hämta ut nycklar till barnvagnsrummet också...
Nu kommer tapetseraren tillbaka,måste avsluta!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0