När kommer hösten?

Jag längtar efter hösten. Med hela kroppen, allt från hårstråna i kass kvalité på mitt huvud till de av gammalt, halvt bortskalat nagellack prydda tårna längtar! Längtar efter kylan, den friska luften, de vackra färgerna... Att få hänga upp gardiner i mustiga färger, kuddar och plädar i soffan som inbjuder till att bara ligga där och liksom MYSA, med te och tända ljus.
Jag är en riktig höstromantiker. Hösten inne i mitt huvud är alltid i engelsk herrgårdsmiljö, med tweed och blanka hästar. Galopp genom gulröd lövskog och afternoontea framför brasan...

Självklart blir mina höstar aldrig riktigt så, men ändå längtar jag!
Längtar efter att få börja använda min svarta kappa i grovt tyg, halsduk och skinnhandskarna, kängorna...
Och så längtar jag så sjukt mycket efter bebisen i magen! Vill få hålla om, smeka den lilla hjässan, pilla på de små, små fingrarna och tårna...
Nu är jag i vecka 32,tiden sniglar sig fram...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0