Sista jobbdagen!

I eftermiddag går jag till jobbet för sista gången på länge! Det känns sorgligt och konstigt men samtidigt väldigt skönt, det börjar bli så otroligt tungt nu, och alla rörelser, lyft, böjningar är ansträngande.
Nu är det sju-åtta veckor kvar till bebben är beräknad ploppa ut, och även om det just nu känns som en evighet så vet jag att tiden brukar gå ganska snabbt.
Nu längtar jag efter att få börja sortera bland bebiskläderna, tvätta upp och förbereda. Igår kom en filt jag beställt åt bebben, världens mjukaste och gosigaste filt ifrån Elodie Details,där våra åkpåsar även kommer ifrån.
Även om bebben kommer ärva allt från Gry ville jag ändå att hen skulle få något alldeles eget:-)

Även den här dagen började med ett litet projekt, nämligen tillverkning av två stycken ost&skinkpajer som jag tänkte frysa in. Jag lagar alltid all mat själv (blä för mamma scans), men det är långt ifrån alla dagar jag har den minsta lilla lust att stå vid spisen,och då är det så jävla bra att bara kunna plocka fram ur frysen. Storkok is the shit!:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0