En annorlunda första advent

Min mormor ligger på sjukhus eftersom hennes hjärta är lite struligt, jag hoppas hon snart får komma hem.
Alla våra julsaker fanns i hennes källarförråd, så när söndagsmorgonen och tillika första advent stod för dörren hade vi inte ett endaste pynt, inga stjärnor att hänga i fönstren, ingen ljusstake.
Men på kvällen kom min mamma förbi med nycklarna, så jag och Tuvan trotsade kylan och begav oss dit för att sedan kånka hem alla kassar och kartonger med hjälp av två barnvagnar.
Så nu har jag äntligen fått till lite julstämning här. Inte för att någon mer än jag och Tuvan bryr sig. Grytan o Toddprutten är för små (även om Gry tycker det är roligt att titta på all prakten;-)) och Johan är en obotligt tråkig person som varken tycker om jul, julpynt lr något annat heller för den delen. Börjar tro att det enda den människan bryr sig om är folköl, fotboll och musik. Synd då att han lever ihop med mig som är galen i julen. Det trista är väl (förutom att det är en jävligt tråkig inställning öht) att han förstör för mig med sin negativa inställning. Det lixom tar udden av min julglädje när jag inte kan dela den med honom...

Idag testade jag Dumle-kola med pepparkakssmak,och måste säga att det var en riktig besvikelse!
Hade förväntat mig den chokladiga kolan med lite smak av pepparkaka. Istället smakade det BARA pepparkaka (förutom chokladen på utsidan),vilket fick det att kännas som jag åt pepparkaksdeg!
Om man (som tex Tuvan) är en person som älskar att äta bull/kaksdeg kan det nog va en hit, men INTE för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0