En händelserik helg.

I fredags fyllde hon ett, min minsting! Min bästaste Gryta har redan hunnit leva ett år på jorden och hjälp vad fort det går! Helt galet....snart är hon två, tre...ja. Och jag blir ju inte direkt yngre jag heller *nojja*
Vi hade fredagsmys och min syrra samt styvfarsa kom hit, och Gry smakade sin första pizza... I lördags hade vi THE KALAS, med stort K. Jag hade bakat fyra(!) tårtor, tre med choklad (såklart!) och en klassisk gräddtårta med blåbär, hallon och banan.
Tjocka släkten kom hit och Gry fick jättebra presenter, sånt som vi önskat oss. Inte massa trams utan bra pekböcker, skalkläder från P.O.P och Mexx i fina färger.
Gry käkade tårta och va glad. Dock blev hon förkyld under kvällen och igår va hon riktigt risig. Febrig o snoret bara rann... Min vän Helena kom hit (nej, hon räds inte snoriga barn, förskollärare som hon är) och vi satt o fikade, snackade skit. Tills vi plötsligt hör massa ståhej ute på gården. Kikade ut från balkongen och såg att det va fullt pådrag där ute, med polis,ambulans och brandkår. Och på taket till den högsta byggnaden, 7-8 våningar högt, står en kille. I T-shirt,jeans och barfota, beredd att hoppa. Han pratar mobil coh amn ser att han är helt-ifrån-sig. Efter nära två timmar kom han ner välbehållen, valde livet istället för döden mot asfalten.
Efteråt var jag helt skakig, kroppen nästan som i chock. Så fruktansvärt obehagligt och tragiskt!
Nu är Gry jätteledsen så jag ska ta över från Johan!
/på återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0