Ja, jag lever!

Jag är bara alldeles makalöst slö när det kommer till blonnadet just nu. Makalöst slö när det gäller mycket för övrigt.
Vi håller på att fixa om i vardagsrummet, eller, JAG håller på. Johan bryr sig inte nämnvärt, förutom att han ibland måste(??) hota med att han vill sätta upp sina fula hårdrocksaffischer på väggarna... Ja, för det är så han tycker att han hävdar sin rätt att inreda här hemma han med. Men han har ju noll koll, och ärligt talat, hur jävla snyggt är det? Jag vill då INTE ha ett vardagrsum som ser ut som hans gamla pojkrum, nej tack.
Jag vill ha ett roligt, funktionellt och mysigt hem, men VUXET. Inga jävla Paul Stanley-affischer över soffan.
Och ärligt talat, HAN bryr sig ju inte egentligen, medan det för mig är ett stort intresse. Precis som han njuter av att springa på spelniningar och sitta och runka till(okejdå, inte runka men nästan fan) sina CloseUp-tidningar och Sweden Rock Magazine så njyter jag a att pyssla, inreda, fixa o dona, ändra,måla, greja här hemma. Så vafan, LÅT MIG lixom!
Ja, ungefär så.
Ny(begagnad iofs) större soffa har vi fixat iaf, sålde av den gamla, och försöker få hela vardagsrummet ljusare, jag har ett nästan desperat behov av ljus just nu.
Borrt med de mörka gardinerna, upp med ljusa hissgardiner istället för maximalt ljusinsläpp. Så letar jag febrilt efter en liten hylla åt Grys alla böcker, som ska sitta på väggen i vardagsrummet. Jag har en ärvd tallrikshylla som skulle bli perfekt, men den är i Borås för tillfället.
Vill att Gry som inte har något lekrum/eget rum åtminstone ska få ordning på sina grejer:-(
Nu ska jag fixa käk!
/Bloggtorka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0