Svårt med tiden

De senaste dagarna har jag haft svårt att få tiden att räcka till. Inte minst beroende på att Grytan fortfarande är förkyld och rätt gnällig. Hon vill helst inte sitta på golvet,och om /när hon väl accepterar att sitta där en stund är det bara för en kort stund hon är nöjd, sen är det gnäll och skrik och kallabalik igen. Suck.
Idag är faktiskt första dagen på hela veckan jag fått äta frukost i någorlunda lugn och ro, även om jag (inte idag heller) hann dricka upp hela koppen kaffe innan den kallnat.
Fredag idag, skönt! Tror tamejtusan detta ska firas med en stor bukett tulpaner och en inredningstidning, kanske nya Drömhem & Trädgård?
Alla som känner mig vet att jag är en riktigt sucker för inredningsmagasin, jag kan sitta i flera timmar och läsa, granska bilderna, gång på gång.
Det ger mig massa inspiration och allt som oftast en rätt tom plånbok...;-)
Igår införskaffades min nya kärlek, eller, vi beställde igår, leveransen blir inom tre veckor.Vad det är tänker jag inte tala om, det får bli en karamell att suga på ett tag, men jag kan säga så mycket som att det är något stort, vitt och långväga ifrån;-)
Sammanfattningsvis har det här ändå varit en bra vecka. Alla hjärtans dag sög åsneballe, men i övrigt har det varit fint, jag har varit in till söder med Gry, käkat lasagne i Skrapan (älskar cafét på nedervåningen/gatuplan, så ljust och skönt på nåt sätt, luftigt!) och gjort grymma FYND.
Bla hittade jag ett par Lee-jeans till Johan, precis den modell med boot-cut han letat efter i kanske ett år, i princip oanvända, för 80pix på Emmaus, en sketamysiga kofta åt mig själv på Frälsis(80 spänn för den med) och så megafyndet Arne; en kappa på Weekday i parkasmodell med huva, stor,varm,baglady-bylsig och alldeles,alldeles underbar, nedsatt från 1400 kr till 250 kr! Fanns EN enda kvar, i min storlek. It was ment to be, I tell ya!:-)
Nu ska jag göra ett nytt försök med den där koppen kaffe.....
/Soffliggaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0