För nio år sedan...

satt jag med tjocksmock-mage och hade ingen aning om att jag ett dygn senare skulle vara mamma. Att min förstfödda dotter skulle vara ute, i min famn.
Livet går så jävla fort, känns som jag knappt hinner med! Imorrn blir min lilla,lilla plutt nio bast, galet! Och redan är det pojkvänner (what the fuck??), hänga med polarna efter plugget och vara kaxig mot mamma -en riktig tweenie med andra ord. Samtidigt är hon ändå min lilla,lilla unge<3
Om nån timme kommer min mamma och syrra hit,käkar middag o födelsedags fikar, eftersom de båda jobbar imorrn och inte kan komma då. Jag har bakat chokladtårta/kaka med maaaaassa glasyr, och har köttfärssås på långkok på spisen(med rödvin,grädde och lagerblad). Springer upp och ner i tvättstugan gör jag också, eftersom jag kom på att vi behövde tvätta alla nerkissade tygblöjor tills imorrn.
Det funkar riktigt bra med tygisarna, hon har dom hemma, och behöver blöjbyxorna lufta lite extra kör vi engångsblöja sålänge. Ju mer man använder tygisarna desto enklare och mer självklart känns det.
Jag är inte särskilt miljömedveten, tvärtom är jag ibland en riktig miljöbov(va det nån som sa batterier, konserv-och glasburkar rakt ner i soppåsen?), men försöker ändå tänka lite, tänka lite extra. Vi kör bara såpa som rengöring av kök, badrum och golv, ättika där det behövs(kalk, bakterier etc). Försöker välja bort alla starka kemikalier, och det är ju enkelt,och känns bra!
Tygblöjor är bara ett sätt att vara mer miljömedveten, men det känns även bättre för Grys skull, för kroppen, att slippa plasterna i engångsblöjorna lite...
Nu ska jag ner i tvättstugan -igen(snälla ge mig en egen tvättmaskin NU!!!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0