Lax och äppeltosca

Idag känsn som en bra dag, jag har fått en hel del gjort, även om det inte kändes som det när jag vaknade... Har varit sjukt seg i skallen och kroppen hela dagen, och verkligen fått tvinga mig själv, men jag har ändå lyckats städa hemma (vilket verkligen behövdes!), handlat, skrivit tre(!) jobbansökningar och hunnit ta en dusch, HURRA för mig!
Har sökt tre olika lärartjänster, och i ärlighetens namn är det bara två av dom jag egentligen VILL ha, men å andra sidan är jag snart i rätt desperat behov av ett arbete... Föräldradagarna börjar sina, plånbokn ekar lika tomt som mitt bankkonto och ja, det är dags helt enkelt. Allt jag hoppas på är att få ett arbete jag kan trivas med, och som jag kan behålla en längre period.
Jag lyckades svänga ihop en riktigt god middag idag, fiskälskare som jag är,av kallrökt lax jag hade i frysen, bandspagetti, creme fraiche, lök och lite peppar. Och just nu står en förhoppningsvis väldigt mumsig kaka i ugnen, en äppeltoscakaka, efter recept från Bambi. Jag älskar äppelkakor, äppelpajer, av alla de slag (utom de med mandelmassa i -urk) och är helt tokig i toscakaka, så detta måste ju bara vara en succé!
Jag kämpar fortfarande med att gå upp i vikt, men det går trögt, och jag har snarare sjunkit ytterligare. De är jobbigt och tärande på mitt självförtroende. Inga kläder passar bra och det känns som fok glor på mig ute på stan, typ "hon måååååste ju bara ha anorexia eller nåt!". Jag hatade min kropp när Tuva var liten, benig, små slappa pattar och ja..känner mig ungefär likadan nu. Jag vill kunna trivas i min kropp!
Lat som jag är tar jag genvägen med massa onyttigheter istället för rätt kosthållning och muskelbyggande träning... MEN, jag SKA börja träna sen också, det är något jag verkligen längtar efter och ser fram emot, men först och främst är det alltså detta osunda frosseri som gäller....inte för att det är direkt otrevligt....;-)
Nu ska kakan ut ur ugnen!:-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0